![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Zanét |
|
|||
|
|||
![]()
" Boken återfinns även numera på litteraturlistan för 1-20 poäng i nygrekiska vid Lunds universitet.
//Zanét" Finns det kurs i nygrekiska i Lund??? Fast det är väl på dagtid förstås! Åh vad jag blir sugen! |
|
||||
|
||||
![]()
Min "nästan"högsta önskan i livet är att jag skulle kunna fortsätta att läsa grekiska med några trevliga människor på någon liten kurs, typ termin 3-4
![]() Men finns det några sådarna kurser tillgå i den här staden.Icke ![]() Riitta |
|
|||
|
|||
![]()
Tänk om vi alla studiesugna skulle inackordera oss på sommarkurs på Ikaria???? Där fanns för några år sedan intensivkurser.....Är det någon som vet om de finns kvar???? Det vore väl att förena nytta med nöje!!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Zanét |
|
|||
|
|||
![]()
Jo visst! För mig är det ju enda alternativet.....efter 7 terminer på "raken " i slutet av -90-talet vid Folkuniversitetet i Kalmar och sen tvärstopp stop då nästan alla slutade, så blev det termin 3 TRE gånger irad...sen gav jag upp..Inga kurser mer än nybörjare fanns....Så i Lund förra terminen fanns bara ...jo just högst termin 3.... Det är för lätt... Dagtid går inte då jag jobbar...Så IKARIA är nog det som får bli lösningen..... Snart är man ju för gammal att plugga. Inte för att det är något större fel på minnet....MEN DET ÄR KORT!!!!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju det man blir galen på,att folk inte vill fortsätta
![]() Gå nybörjarkursen hur många gånger som helst vill man ju inte.Man vill ju lära sig mer och gå framåt ![]() Jag kan ju inte så mycket,men försöker i allfall när vi är i Grekland ![]() Dom har hittills förstått mig men det är ju inte alltid så lätt och förstå vad man får för svar ![]() ![]() Har fått beröm för mitt uttal flera gånger och då blir man ju glad ![]() Riitta, som vill lära sig mera grekiska ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Man kan läsa på andra ställen också. De här har kurser i Aten, Thessaloniki och på Kreta:
http://www.languagesabroad.co.uk/dis...id=2&mode=view Och på Spetses: www.athenscentre.gr/spetses.htm Om man bara hade tid och pengar... ![]() Karin som drömmer... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror jag tar Thessaloniki, då kan jag ju lära mig alla dom vackra sångerna om staden
![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kan ju åka direkt efter vi har lyssnat på idolerna i Aten.Kan ju ta tåget
![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
OK. Då ska vi bara vinna nån miljon på Lotto under hösten, så fixar det sig!
![]() ![]() ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Jepp
![]() Riitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
er kanskje det greskkurset som starter i Athen 26.12. Da ER du jo i Athen likevel, ingen ekstra fly og hotellutgifter ![]() Men, du har vel andre planer for den turen, og kurset varer til 6.januar ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ..men ett annat år! Det är den enda tid jag skulle kunna gå kurs, för sommarkurserna på IKARIA går ju inte när jag har ledigt från skolan.... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
20/6 1/7 Summer intensive courses Beginners II, Intermediate I, II and III, 4/7 15/7 Summer intensive courses Intermediate I, II and III, Advanced I 18/7 29/7 Summer intensive courses Intermediate I, II and III, Advanced I, II 1/8 12/8 Summer intensive courses Beginners II, Intermediate I, II and III (Hela schemat finns på http://greekingreece.gr/schedule.htm) Och NÅN gång under sommaren är du väl ledig? ![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Kurs på Ikaria låter väldigt intressant. Vem arrangerar denna? Finns det info på nätet?
/Maeta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
www.greekingreece.gr/indexen.htm Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Riitta
Så kul att det är fler som upptäckt alla vackra sånger om Thessaloniki. ![]() Jag ska leta efter dem och köpa med mig så jag kan spela när längtan här hemma blir för stor. Jag har försökt laddda ner från nätet men det blev inte bra. I alla fall klarade inte jag det. Jag åker ner den 29 aug och stannar i 2 veckor. /il ![]() ![]() Citat:
|
![]() |
|
|