![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Äntligen anlänt till Naxos , missade inrikesfluget :-(...då sas var sena 40 minuter och olypic tidigarelagt flighten mede 20 minuter....nåväl...anläde till Naxos i går kväll kl 23..istället för kl 13.
Idag har det varit en otroligt findag...sol, 27 grader, svag vind ...härligt.. skall strax ut och äta min favorit...grillade Jätte räkor, musslor i med fetaost/tomtås...med pasta...kan vara lite överkokt..men var gör väl det :-)) ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
ÅH! Hälsa Naxos att jag kommer nästa sommar!
Ha det fortsatt skönt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var inrikeslinjen Ok?
Är det bara Olympic och inte Aegean som flyger dit? Vilket prop-plan typ åkte du med? Har funderat på samma sak från Kreta. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-09-04 klockan 18:25. Anledning: Som Peter lovikkavantar |
|
|||
|
|||
![]()
Tio timmars försening är väl ingenting
![]() Här i Sthlm är just nu hela 17 grader och sol, men redan hög höstluft. Jag spanar därför ivrigt efter nån trevlig liten restresa ner till sol, bad och överkokt pasta ![]() Ha det så gott ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej hopp, Bertil!!
Vad skönt att höra att vädret är så fint! Jag och mitt resesällskap (kompis och mina två tonåringar) "angör Naxos brygga" på söndag kväll med färjan ![]() ![]() Vad jag ville höra med dig är ang inrikesflyget mellan Naxos och Aten (??), ungefär hur mycket kostar det och bokar man det via någon hemsida? Ha det så gott! //Gabriella |
|
||||
|
||||
![]()
Ååhh, nu längtar vi ännu mer! Tre veckor och 1 dag kvar tills vi ska göra exakt samma sak med flyg till Aten och sedan inrikesflyg till Naxos. Hoppas, hoppas att vi hinner med Naxosplanet.
|
|
||||
|
||||
![]()
"Är det bara Olympic och inte Aegean som flyger dit?"
Jepp Uffe, Olympic har ensamrätt på destinationen till Naxos. Olympic opererar rutten med De Havilland Dash-8, ett tvåmotorigt turbopropplan med 37 sittplatser. Rullbanan på Naxos är endast 1100 meter... Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Åh, så härligt det låter och snart är vi också där, om åtta dagar får vi njuta av allt trevligt och härligt som Naxos har att erbjuda!
![]() Hur är det på kvällarna, är det kallt och blåsigt då? /Hälsn Elisa. |
|
|||
|
|||
![]()
Det är bara Olypics som flyger på Naxos och bara 1 gång om dagen, så jag fick alltså ta Blue Star färjan istället. Vilken plantyp ??..Air Spattle någonting...tar ca 45 personer..tror jag.
Kostar ca 75 € och bokas vi a Olypicairways hemsida. Vädret kommer att hålla i sig...ingen fara. Nu är det strax dax för en ny dag på stranden !! Må så gott ! // Bertil |
|
|||
|
|||
![]()
Hestia, det har varmt och skönt även på kvällarna, ingen blåst, men jag vet att det senare i september månad kan bli lite kyligare och blåsigare , om man har otur, så packa med dig en tröja den kan komma till pass.
// Bertil |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för snabbt svar, Bertil! Jodå, varma tröjan skall packas ner.
Önskar dig en härlig dag på stranden! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Arne, jag tyckte den verkade bli kort då den byggdes.
Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Tackar så mycket för infon Bertil!
Känns tryggt att vädret verkar hålla i sig. Själv har jag bara tid att stanna en endaste liten vecka ![]() Ser dock att det får bli färje-alternativet för oss ändå eftersom flygtiden inte stämmer med vår Sthlm-Aten-rutt. Ha det fortsatt gott! Hälsar, Gabriella, som längtar hysteriskt till stranden... |
|
|||
|
|||
![]()
En fortsatt rapport från ett underbart Naxos!
I dag har det varit riktigt, riktigt varmt...runt 30 grader ![]() havet är underbart svalkande, men inte kallt. Ingen nämnvärd blåst...utan bara en härlig svalkande bris ... kan inte bli bättre! Snart utgång för "massor" av god mat ! /// Bertil |
![]() |
|
|