![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att läsa om allas åsikter, att vi alla tycker så olika.. men alla har ju olika behov! Jag är glad över att ha besökt Amorgos, Ön är ju väldigt fin och mysig. Men jag tyckte att det blåste alldeles för mycket. Att det blåser så mycket gör att det blir obekvämt att tex hyra moppe, vara ute och promenera eller bada. Om det är blåsigt och man inte kan bada så kan man ju heller inte vara ute och promenera. Vi gick från klostret till Agia Anna och jag fick hålla i min keps stenhårt och vi stannade flera ggr på vägen och bara böjde oss ner för det kändes som om vi var mitt i en orkan!
I 17 år i rad har jag besökt Lefkas nästan varje sommar och det är helt olikt Amorgos. Där skiner solen och det är riktigt varmt och vindstilla= sommar känsla. Jag gillar de joniska öarna för deras grönska i kontrast med det turkosa vattnet. Fina vita stenar lena som flintasten. Inte för att jag bara gillar att ligga på stranden hela dagarna, men det är det jag associerar till när jag tänker på Grekland. Jag tror inte jag kommer resa till Amorgos igen trots att jag gillade ön som helhet. Men OM jag skulle göra det så skulle det vara för The big blue och Phannis! ![]() Senast redigerad av Despina 08 den 2008-09-06 klockan 19:23. |
|
|