![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kan någon ha en teori om varför gulan alltid låg på ena sidan av äggen och inte mitt i som vi är vana vid
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha ha ha!
Ja, har man tråkigt kan man alltid gå in på Kalimera och få sig ett gott skratt! ![]() Det är verkligen "snillen spekulerar"! Kul och intressant! Helena S ![]() ps jag har googlat lite, men inte hittat svaret - än! |
|
||||
|
||||
![]()
Här hittade jag lite! Yolk är gulan på engelska. http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_(food) Där kan man också läsa att ägg med två gulor aldrig blir några kycklingar eftersom dom små liven slås mot varandra så dom dör innan skalet kläcks
![]() The yolk in a newly laid egg is round and firm. As the yolk ages it absorbs water from the albumen which increases its size and causes it to stretch and weaken the vitelline membrane (the clear casing enclosing the yolk). The resulting effect is a flattened and enlarged yolk shape. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla fakta och spekulationer.
Det enda som fortfarande förbryllar mig är att äggen jag få alltid är färska - plockade samma dag eller dagen innan, vilket man gör regelbundet.. Goda är de i alla fall ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vill bara rapportera att äggulorna fortfarande är sneda men så stora att det knappt finns någon vita alls!
![]() ![]() |
![]() |
|
|