![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kom hem igår från Kreta. Tyvärr regnigt och kallt de sista dagarna men vi roade oss kungligt ändå bland apelsinlundar och olivodlingar. Vi var inne i Chania en eftermiddag/kväll och åt på Ela mycket trevligt. Efteråt när vi gick till bussen blev vi stoppade av en inkastare på En Plo. Förberedd som jag var så blev det lite komiskt. Min man trodde jag skulle åka på en snyting. Hans taktik den här gången var att tala om för oss att hans restaurang var den bästa på Kreta efter omdömen både på Aftonbladet och märk väl på internetsiten Kalimera. Då talade jag om för honom att så var nog inte fallet utan istället så talas det i Sverige om att man definitivt inte skulle äta på En Plo och så vände jag på klacken och gick.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
Numera finns det på GNTO´s (Grekiska statens turistbyrå) hemsida http://www.visitgreece.gr/pages.php?pageID=11&langID=2 en länk till Complaints. Inte vet jag om det hjälper men informationen kommer in till turistministeriet. Spottar man tillräckligt ofta o.s.v. kan det ju hända något. HABS PA |
|
|||
|
|||
![]()
Var på Rhodos nu, tog något enkelt vid Mandrakihamnen
Notan kom, naturligtvis på grekiska, men jag upptäckte något för 6,30 euro, som vi inte tagit in (uteslutningsmetoden) vinkade till mig kyparen, ojoj, det måste ha blivit fel sa han och strök det...Jo tjääääääna.... ![]() Synd om honom, ingen dricks och varnade andra... Synd om oss också som älskar Rhodos, att det finns såna rövare... Men åker såklart dit igen, kan ju inte döma ut en hel ö för det.... då kan man ju inte åka någonstans, alltid luras någon....överallt i världen |
|
||||
|
||||
![]()
Beträffande fotot som visats tidigare kan man kan infoga att En Plo är tavernan i förgrunden.
I den gula byggnaden i bakgrunden ligger en av Chanias bättre tavernor nämligen Ela. Talade med ägaren härom dagen och han var tacksam för allt som kan hjälpa till att få fram sanningen beträffande En Plo. Han träffar dagligen främst skandinaver som blivit lurade. Själv lyckades vi rädda ett gäng svenskar på 8 personer från att "njuta av mammans goda mat som Aftonbladet skrivit om" lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Själv åt vi på ELA, ett mycket bra ställe med bra mat och billigt! Godaste tzatsiken jag nånsin ätit!.............
|
![]() |
|
|