Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-09-23, 20:30
Cam Cam är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kalives

Citat:
Ursprungligen postat av småland Visa inlägg
NU räknar vi dagarna tills vi åker!
2 härliga veckor....hoppas vädret blir bättre bara
Sol och bad och så ska vi försöka uppleva en massa!
Hej!
Lovade ju att svara, men jag har helt enkelt varit så himla upptagen. Hoppas ni får en jättefin semester. Vi har haft det mycket lungt och skönt i Kalives. Lata dagar på stranden inne i byn och besök i mysiga Chania. Bussen från Kalives kostade 2,10 Euro till Chania, tror att det kostade 1,90 från Kiani (bussen stannar alldeles i närheten) - det tar c:a 30 min. Läget på Kiani Beach är lite avsides från byn, så bekväma promenadskor är att rekommendera och likaså en ficklampa kvällstid. Det tar säkert 20 minuter att knata in till byn. Mataffären Inka ligger ganska nära ert hotell, de har det mesta man kan önska. Ett större utbud finns förstås inne i Chania. Besök i saluhallen var mycket mysiga, där kan man både äta superbra mat och köpa allt från fisk, kött, olivolja och kryddor. I Kalives finns verkligen många bra restauranger - våra favoriter blev Il Forno och Agrikogiali. Människorna är snälla och aldrig påträngande. En dag promenerade vi till Almyridia, som kändes väldigt turistig och inte alls lika genuin som Kalives. Vi tog oxå en busstur upp till närliggande Vamos. Tiden går fort och nu längtar vi tillbaka igen... Återigen njut av er semester.
Beklagar igen att jag inte svarat förrän nu.

Milla

Senast redigerad av Cam den 2008-09-23 klockan 20:45.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:38.