![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om ni vill bo ganska nära stranden och i Chora har jag ett bra tips. Jag och dottern bodde ett år på Oniro som är mycket fint och det grekiska ägarparet är väldigt trevliga. Bra boende och vi hade fin utsikt eftersom vi bodde högt upp i huset.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Paret som äger Oniro heter Georgia och Petros Kontopoulos.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Med risk för att låta lite dum (är inte så inläst på Naxos än), är Chora huvudstaden (Naxos stad)? Vi har mest funderat på Agios Prokopios men vi är öppna för förslag så tack!
|
|
||||
|
||||
![]()
Chora är huvudstaden med hamnen. Stranden är ok men inte alls så fin som de som ligger ute vid Agios Prokopios - Plaka området. Agios Prokopios ligger några km utanför Chora dit det går lokalbussar. I högssäong går bussen ganska ofta. Ni bör nog bestämma var ni vill bo utifrån era intressen och önskemål. I Agios Prokopios samt angränsande områden finns många fina boenden att välja bland.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror nog att det blir Agios Prokopios/Agia Anna området, då det är sol och bad som drar starkast. Har du något hum om vad ett hyfsat pris är i slutet av juli/början av augusti? Inget lyx hotell, utan skapligt enkel standard men gärna fräscht (lägenhetshotell med egna kokmöjligheter)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ett enkelt rum med kokmöjlighet borde i juli kosta runt 45-55 €. Något dyrare i Augusti. Bokning via hotellsajt anser jag som onödigt. Boka direkt via hotellet istället. Ett tips kan vara att först fråga vad EN natt kostar. Sen frågar man vad priset blir om man stannar, säg, 5 nätter. Ofta blir det billigare ju längre man stannar, och blir det ingen prutning från uthyraren kan man påpeka det själv, men man bör inte ta något för givet. Ev. kan ni kanske t.o.m. boka på plats, men som jag förstått har turisterna på Naxos ökat bara det senaste året. |
![]() |
|
|