![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Detta hör väl egentligen inte hemma här på Thassos-tråden men jag skriver ändå... Karpathos är helt skild från Thassos. I mitt tycke så har Thassos överlägset mycket bättre stränder och framför allt är de mer lättillgängliga. Stränderna på Karpathos är mer steniga och med "bråddjupa" med dåliga bussförbindelser om inte obefintliga. Pigàdia (Karpathos stad) är mycket bättre än Limenas (Thassos stad). Roligare att flanera i och mer "riktiga" affärer. Maten var genomgående mycket bra men kostnadsläget var något högre. Solstolarna verkar vara billigare på Karpathos, 5€ i stan och 6€ vid övriga stränder. Nu har ju inte jag varit på Thassos sedan augusti -06 så mycket kan ha hänt sedan dess. Naturen på Karp. var mycket mer dramatisk och mer karg. Enorma raviner och stup, sedan har ju Karp. Olympos som är helt unik i sitt slag. Byarna på Karp. var annorlunda och hela ön gav intryck av välbestånd. Många utvandrare har återkommit med pengar och byggt upp ön som jag har fattat det. Bussförbindelserna på Karp. är nästan obefintliga om man jämför med Thassos som i mitt tycke har väldigt bra förbindelser. Vill du veta mer så kan du skicka mig ett personligt meddelande eller kika på mitt resealbum på reseguiden. Jag har signatur Streghetta. |
|
|