![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Liselotti, jag visade bilden från Menorca för min man - han blev inte lockad. Förstår inte det...
![]() Hur vi tar oss dit är ännu oklart, charter eller eget pusslande, men vi vet i alla fall vart vi ska. Jag vet inte varför Kefalonia försvann, men det gjorde den. Kanske för att jag inte orkar läsa "Kapten Corellis mandolin"?? (Känd bok som tilldrar sig där.) |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller också med om att Naxos är ett mycket bra val om man nu vill ha härliga Sandstränder. I något inlägg nämndes också Skiathos som ett alternativ, men enligt min mening så är nog Skiathos stränder lite överreklamerade, åtminstone jämfört med Naxos fina sandstränder. Ni kommer att trivas jättefint på Naxos.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
Sandstränder, spontant kommer jag att tänka på följande öar: Limnos, Chios, Elafonissos (ön), Rhodos, Naxos, Koufinissi, Iraklia, Lipsi och Mykonos. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Glöm inte att både Peloponessos och Evia har FANTASTISKA STRÄNDER!!! De slår många andra ställen i Grekland.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla tips. Evia, är det en ö eller en plats på Peleponessos?
Nu blir det trots allt Naxos, som det ser ut. När man en gång bestämt sig... Minns när vi bokat Votsolakia på Samos för två år sedan och "alla" (nja, en del) rekommenderade att byta till Pythagorion. Inte ändrade vi oss för det! Vi var jättenöjda med vår Votsolakiavistelse (fast jag skulle inte vilja åka dit igen, det skulle nog kännas för lugnt). Kalimeras beskrivningar av öarna (Skiathos, Naxos) avgjorde. Och nu läser vi nog inga fler. Det kan bli för svårt att bestämma sig. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sedan handlar det inte bara om sandstränder. Vi vill se oss omkring, kanske vandra, och det går att åka både bil och buss på Naxos, verkar finnas mycket att se, så det blir nog bra.
Aina |
|
|||
|
|||
![]()
Naxos är ett bra val....
Evia är den stora ön som ligger nord/nordöst om Attikahalvön där Aten ligger...det finns en bro som förbinder den med fastlandet. Södra delen av Evia når man med en timmes båtresa från Rafina. Blev Du klokare?? ![]() Evia är Greklands näst största ö efter Kreta..och vi har blivit alltmer förtjusta i ön. Där och på Tinos och Peloponessos har vi verkligen hittat det riktigt genuina Grekland efter alla öar med betydligt fler turister...Ju äldre vi blir, desto lugnare vill vi ha det ![]() Lissi |
![]() |
|
|