![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Var på Lefkas 15-22 september och hade inte ont utav getingar det minsta så jag vet inte om man kan säga att de Joniska öarna har fler getingar än andra öar. Var i alla fall glad att de höll sig borta eftersom jag åkte tillsammans med min sons familj o lilla barnbarnet 9 månader var med. Gäller ju att se till så barnbarnet får Greklansvana från början
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Allmänt kan man säga att ju lummigare det är på en ö desto fler byten/insekter finns det för en geting att ta hem och mata sina larver med. Ju torrare desto färre av insekter och därmed färre getingar. De stora getingarna i Grekland är Orientalisk geting! Eva kallar dem Afrikansk geting men det är inte det rätta namnet.
Det finns en gammal tråd på forumet där vi avhandlade detta med getingar. Jag har där även en bild på nämnda geting. Kolla tillbaka så hittar ni den tråden! MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
![]()
Tråden jag syftade på heter. Getingar och ormar. Sök på den och ni skall finna!
Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Yeasou
Det var dig jag syftade på. Du är både kunnig och insatt i ämnet. Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men däremot på en del utav de andra, speciellt de mindre öarna: Meganissi, Kastos, Kalamos, Ithaca, Paxos och Anti Paxos. Så nog är det "något" som de gillar lite extra i den Joniska övärlden!! ![]() /Katta |
![]() |
|
|