Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-29, 08:50
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Sterling i konkurs.

Läste just om Sterling och tänkte direkt på er här inne.. och övriga med för den delen... som har bokat via dom. Stackars er. Hoppas att det kan lösa sig ekonomiskt på något sätt. Man tycker ju att någon måste ha ansvar för alla de som nu blir lidande och kanske inte kommer iväg på sin efterlängtade resa. Vi vanliga kan ju inte direkt bara spotta ut nya pengar så där direkt.

//Monica
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 08:57
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: STERLING I KONKURS!

Usch, vad tråkigt! Stackars alla er som bokat. Kommer ihåg vad jobbigt det var när Fly Me kursade. Jag fick till slut tillbaks pengarna från min bank. Men det var jobbigt och stressande innan...Man fick ju ändra om sina resplaner med.
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 08:58
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hörde på radion i morse att det stod resenärer på Arlanda och väntade på att få ge sig iväg på sin efterlängtade resa, bl a till Alicante, när de plötsligt fick besked om att allt var inställt. Där fanns också barn som skulle flyga på egen hand som plötsligt stod där ensamma och förvirrade. Personal från Luftfartsverket fick ingripa och ta hand om dem. Herretid!!!!

Carina
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 09:04
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Vad var det jag sa... ni hörde det från mig först...

Men jag tycker att det är synd!

Nico på Maui
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 09:10
kath72s avatar
kath72 kath72 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Stackars er Emy!
Lider med er och hoppas det löser sig till det bästa.

Nog kommer något flygbolag att försöka fylla "hålet" efter Sterling, det är jag övertygad om. Men kanske är det bra om resandet inte är för billigt... vill inte vara nån glädjedödare och är absolut inte rik eller tycker om att betala mer, flög själv med Sterling i somras... men tänker på framtidsmiljön...
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 09:27
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

En liten fundering
Kommer detta att påverka Norwegian?
I övrigt tycker jag synd om alla som förlorar pengar på detta.
Men Nico hade rätt ingen rök utan eld.
Hittade just detta.

http://www.norwegian.no/sw36045.asp

Uffe

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-10-29 klockan 09:33.
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 09:42
MonkanSs avatar

Men oj.. vad bra Uffe..
Då kan de stackars strandsatta resenärerna ta sig hem. Och övriga klarar sig också undan med blotta förskräckelsen.
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 10:29
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Usch så trist! Hoppas det löser sig på något sätt för alla er som bokat!
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 10:35
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Själv skulle jag flygit hem till Stockholm från Köpenhamn i dag med Sterling och just nu vet jag inte hur jag tar mig hem men det är en struntsak igentligen för hem lär jag komma till slut, värre är det för några av mina närmsta vänner som nu står utan jobb! Att Sterling skulle gå i KK har bara varit en tidsfråga, och som SteffTee skriver lär bolaget komma tillbaka i någon form, kom i håg att Mr Islänning som ligger bakom Sterling även hade ett eller fler fingrar med Fly Me.....

Camilla som åker till Aten på lördag!
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 11:10
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Tråkigt för alla drabbade. Vi sitter själva i "bokartider", men nu blir man orolig. Ska man ha is i magen, eller?

Vi drabbades av FlyMe-konkursen för två år sen, men fick pengarna åter (och en ny resa med Apollo).

/NW
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 11:22
MonkanSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tråkigt för alla drabbade. Vi sitter själva i "bokartider", men nu blir man orolig. Ska man ha is i magen, eller?

Vi drabbades av FlyMe-konkursen för två år sen, men fick pengarna åter (och en ny resa med Apollo).

/NW
Jag skulle då inte våga boka nån resa nu i dessa orostider. Börsen åker berg- och dalbana och man vet inte ett dugg om vilka bolag som dukar under. Jag själv gör lika som sommaren som var. Har is i magen och väntar så länge som möjligt. Har koll på hur det ser ut på resefronten och dit jag tänkt mig. Det blir så bra ändå. Vi lyckades få vad vi ville ha iaf.

//Monica
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 11:10
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Ljus i mörkret!!!

"Sterling ersätter inga biljetter men om man har köpt sin biljett och betalat med kort finns det god chans att få pengarna tillbaka.

Personer som köpt biljetter på Sterlings hemsida och betalat med kort uppmanas att höra av sig till sina banker. På Swedbank säger man att en outnyttjad resa som betalats med kort kommer att betraktas som en reklamerad vara.

- Om kunden inte erbjuds ett likvärdigt alternativ av Sterling så kommer kunden att få pengarna tillbaka, säger Anna Sundblad, pressinformatör på Swedbank."
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 11:19
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Ja, det är väl samma förfarande som vid Fly Me konkursen.
Vi var drabbade då, fick tillbaka pengarna via kortköpsreklamation och bokade ny resa med Sterling. Hoppas något nytt bolag vill satsa på de gamla Sterlinglinjerna.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 23:04
Håkan Frids avatar
Håkan Frid Håkan Frid är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Ni som köpt resa med Sterling och betalt med VISA, MasterCard eller American Express har försäkring och får ALLA pengar tillbaka!!
Åtminstone om ni har kort via Swedbank. Ni måste ha betalt hela eller del av (kommer inte ihåg vad som gäller riktigt här).
Struligast är det för er som är ute på resa och skall hem. Men har ni som sagt köpt med kort får ni hemresan betald via försäkringen. Konta er bank så får ni hjälp!

LYCKA TILL!

/Håkan
Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 06:55
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Håkan Frid Visa inlägg
Men har ni som sagt köpt med kort får ni hemresan betald via försäkringen. Konta er bank så får ni hjälp!
/Håkan
Ja, pengarna kommer nog tillbaka men det sker alltså inte via kortens reseförsäkring. Återbetalningen sker via reklamation av kortköpet.
Se nedanstående info som är från swedbanks hemsida

När kan jag räkna med att få tillbaka mina pengar?
Vi arbetar för att du ska få det reklamerade beloppet för biljetten återinsatt på ditt konto så fort som möjligt. Detta gäller under förutsättning att kompletta h ndlingar har inkommit till oss.......

Gäller den reseförsäkring som finns i kortet?
Det avbeställningsskydd och den rese- och olycksfalls försäkring som finns i ditt kort gäller inte vid konkurs.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:13.