Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-10-25, 08:34
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Snart...

Hej Lissi!

Nu är du på väg... och jag måste säga att det drar i det ena benet...
Vi skulle ju ha åkt till Tinos igen i september, men det kom mycket annat emellan, så vi väntar nog med den resan tills vi har färre plikter...

Vädret ser ju absolut STRÅLANDE fint ut, massor av sol enligt Yahoo, du har väl lämnat regnkläderna hemma..., men å andra sidan så brukar vi också ta med paraplyn till Aten över nyår - men bara för att hålla regnet borta och det brukar lyckas bra.

Jag önskar dig en riktigt härlig vecka, lite vind blir det nog också, men massor av sol och jag hoppas du får några vindstilla dagar också, för de förekommer ju även på Tinos som på alla andra öar. Vi hade det helt vindstilla i början av vår Tinosvistelse - och det var väldigt varmt då utan friska fläktar.

Njuuut för oss allihop!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-11-01, 22:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snart...

Hemkommen ikväll efter en helt sagolik vecka!!! Att resa ensam var/ÄR fantastiskt! Tinos är absolut Mikró Parádiso!!! Elva nätter redan bokade av våra 21 nästa sommar!!! Jag har vuxit denna vecka och har vandrat 4-5 timmar varje dag med hav, himmel och getter som enda sällskap förutom mig själv!!! Detta gör jag om och ett litet fotoresebrev kommer!

Lissi - nöjd som få!!!!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-11-01, 23:07
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Snart...

Välkommen hem, Lissi.
Det låter helt underbart - en sådan härlig vecka du har haft.
Längtar också till Tinos igen!


Marianne - från "Lilla Grekland"
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-11-01, 23:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snart...

Ja, det har varit en helt otrolig vecka! OCH sannolikheten är rätt stor att HELA 21 dagarssemestern blir på Tinos nästa år...Vi har nog hittat hem...Varför leta på massor med öar det som finns på EN..Claes kände redan i somras att Tinos var SÅ bra....och jag vet det NU!!!.Vi har äntligen hittat hem!

Lissi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-11-02, 15:48
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Snart...

Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-11-02, 18:46
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: Snart...

Låter underbart, känner att här skulle jag vilja vara.... Är det nån som har ett bra tips på ett strandnära, barnvänligt boende?
Ingegerd
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-11-02, 18:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snart...

Vill ni bo alldeles nära stranden ska ni välja det boendet "Golden Beach" (hette det väl?) som Marianne och Jens skriver om i sitt resebrev...Själv föredrar vi ett boende 15 min promenad därifrån.

Lissi -som skickat bilder till Janne idag från min vecka.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-11-02, 19:57
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Snart...

Åh vad härligt du verkar haft det, välkommen hem till den fina hösten!
// Helén
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-11-02, 20:17
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Snart...

Välkommen hem Lissi!
Härligt att resan blev lyckad och att du är nöjd med din första resa på egen hand.
Ser fram emot att få höra allt om resan när vi ses till helgen!

Carina
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-11-02, 20:52
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Snart...

Et hjertelig velkommen hjem fra meg og, Lissi
Jeg var jo ikke i tvil om at du ville få en fin uke på egenhånd

- nå ser jeg fram til bildene/fotoreisebrevet Kari
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-11-03, 17:18
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Snart...

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...boendet "Golden Beach" (hette det väl?) som Marianne och Jens skriver om i sitt resebrev...Själv föredrar vi ett boende 15 min promenad därifrån.
Golden Beach är det stället som ligger till vänster mitt på Agios Fokas. Marianne och Jens bodde på det till höger. Tavernan heter Marathia och boendet Blue Bay, har jag för mig.

Annars finns det också ett hotell precis i början av stranden med ett väldigt bra läge mellan hamnen och stranden. Aeolos Bay Hotell. Jag vet inte om de har studios också. Jag har aldrig varit inne där men det verkar vara ett bra ställe.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2008-11-03, 18:15
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Snart...

Vi bodde faktiskt både på Blue Bay Teresa, som rummen på Taverna Marathia heter, och på Golden Beach.
Båda ligger ca mitt på strandsträckan Agios Fokas och det är en bra bit att gå in till stan, ca 2 km skulle jag tro, men taxi är billigt!
Men det är ljuvligt läge alldeles vid stranden om man gillar ett morgondopp - och på Marathia äter man GOTT.
Vi hade lite otur på Blue Bay Teresa, tyckte vi fick en alldeles för mjuk säng. Tror vi betalade 35 där.
På Golden Beach, precis bredvid Marathia/Blue Bay Teresa, fick vi en fantastisk fin studio med sköna sängar och vi betalade 60 för detta i juni. I slutet på september var priset 50. Vår studio var en av de tre som ligger just till höger när man kommer in på deras anläggning, där finns tre studios, vi fick den i mitten (nr. 12) som passade bra till oss två. De andra (nr. 11 och 13) passar bra om man är fler. De flesta rum/studios ligger annars bakom själva restaurangen (där vi åt frukost), på nätet ser en del väldigt luxuriösa ut och kostar visst också mer, men skulle vi bo vid Tinos by igen bor vi gärna på Golden Beach och gärna på nr. 11, 12 eller 13.

Vi passerade Aeolos Bay när vi skulle ut till Golden Beach, vi tyckte det var väldigt stort och "charteraktigt" (om man nu får säga det utan att stöta någon), men läget är klart närmre staden, däremot är stranden inte lika fin där inne, man ska längre ut på Agios Fokas stranden för att det blir riktigt bra, tycker vi i alla fall. Jag tror att man kan hitta dessa ställen på Internet.

Senast redigerad av Marianne den 2008-11-03 klockan 18:17.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2008-11-04, 15:39
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Snart...

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Vi passerade Aeolos Bay när vi skulle ut till Golden Beach, vi tyckte det var väldigt stort och "charteraktigt"
Jag kan nog hålla med dig lite där. Jag tror att det är Tinos näst största hotell efter Tinos Beach ute i Kionia. Har för mig att de har omkring 60 rum. Men jag betvivlar att de har några chartergäster även om det ser lite så ut. Det är väl inte så jättecharmigt men vad jag vet så ska det vara tämligen bra.

Citat:
men läget är klart närmre staden, däremot är stranden inte lika fin där inne, man ska längre ut på Agios Fokas stranden för att det blir riktigt bra
Precis. Jag tycker läget är rätt perfekt. Mitt emellan hamnen och badet. Man bör gå en bit bort mot Golden Beach och Marathia (ca 10 min) för att stranden ska bli hyfsad. Ju längre man går, desto bättre blir stranden.

Citat:
Jag tror att man kan hitta dessa ställen på Internet.
Aeolos finns på nätet i alla fall.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2008-11-04, 15:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snart...

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jag kan nog hålla med dig lite där. Jag tror att det är Tinos näst största hotell efter Tinos Beach ute i Kionia. Har för mig att de har omkring 60 rum. Men jag betvivlar att de har några chartergäster även om det ser lite så ut. Det är väl inte så jättecharmigt men vad jag vet så ska det vara tämligen bra.
Oj, Aelos Bay har jag helt missat!!!!???? Var ligger det i förhållande till Nikoletas?

Lissi - som måste gått i helt egna tankar
Svara med citat
  #35  
Gammal 2008-11-04, 16:15
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Snart...

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Oj, Aelos Bay har jag helt missat!!!!???? Var ligger det i förhållande till Nikoletas?
Om du kommer från hamnen och svänger upp förbi Takis bar (du var väl där?) och följer vägen fram ut mot Agios Fokas så ligger Aeolos på vänstra sidan precis där stranden börjar. Dvs där bebyggelsen slutar.

Det är möjligt att du gick en rakare väg ut mot A. F. och kom ut på stranden efter Aeolos, och missade det därför.
Svara med citat
  #36  
Gammal 2008-11-04, 16:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snart...

Ja då ligger det mer mot udden där monumenet ligger högt upp och där gick jag bara nån gång runt längs vattnet. Från Nikoletas vid Kapodistriou kom man ju mer direkt ut på stranden..Då vet jag ung var det ligger....

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT