![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, snabbaste vägen det är ju i så fall inrikesflyget direkt från Athen till Syros. Lite dyrt emellertid!!!
Annars går det rent förträffligt att taga sig en färja från Pireus till Syros och hamnmstaden Ermaupoli. Beräkna cirka tre timmar med Blue Star. Att bo ja. Vi kunna rekommendera boende i lilla Kini, beläget cirka 15 minuters bussresa från Ermaupoli. Bussen kostar 1,2 € pp. En taxi kostar cirka 7-10€ beroende på tid på dygnet. Att bo på Kini. Ja, endera Argo Studios, (egen hemsida) alternativt Kinibay Hotel. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Om man inte bara vill vila och sola och bada så är nog Ermopouli bättre och roligare för tonåringar (och vuxna) det är ju ändå lätt att ta sig till stränder därifrån och sen ha massor att göra på kvällarna...Vi är 2 vuxna som ska dit i juli och vi ska bo i Ermopouli och sen åka runt på ön. Det blir första gången för oss på Syros..
Vår resa börjar på Tinos med 11 dagar så vi åker från Rafina ut och sen hem via Pireus troligen. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror också på grund av mina egna erfarenheter att det vore kul för tonåringar att bo i Ermoupoli, där det finns många ställen att se på och säkert flera ungdomar. Visserligen stannade jag bara två nätter på Syros. Kanske kunde ni bo en del av nätterna på Kini och njuta av strandlivet där. Jag badade bara på en mycket liten strand i stan, men har läst att det finns söder om Ermoupoli t.ex. Azolimnos strand, som är den strand man besöker om man bor i Ermoupoli. Det är ett trevligt område med en del träd vid sandstranden.
Och lite längre söderut finns det många utmärkta badorter, t.ex. Achladi, Vari och Megas Gialos. Jag tycker nog, att Syros är en mycket olikartad ö bland de Kykladiska öarna, i synnerhet dess huvudby E och därför ganska intressant. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack alla! Tips på boende i stan?
|
![]() |
|
|