![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har någon bott i Agii Apostoli närmare bestämt lägenheter Telchinia(fritidsresor). Närhet till buss, supermarket, bad m.m??.. Ska tydligen ha en bra taverna på hotellet.Hör gärna av er med lite tips. Tack
|
|
|||
|
|||
![]()
Du kan nog säkert fråg Ulf Wiman om detta, han bor ju delvis i Ag. Apostoli. Han känner säker till boendet och är så hjälpsam med tips.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är helt ny här. Vem är Ulf W.??
|
|
|||
|
|||
![]()
Om Du går in under "medlemslista" härovanför och söker under U så hittar Du UlfWiman och där finns en knapp PM så skriver Du direkt till hans inbox.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi var i Agii Apostoli sommaren 2008. Vi bodde på hotell Flamingo som ligger granne med Telchinia men åt på deras restaurang flera gånger. mycket trevlig personal och helt OK mat. Hotellet ligger bakom restaurangen och har en liten skyddad gård med liten pool. Såg trevligt ut. Det ligger vid en sidogata så det är relativt lugnt och skyddat från trafik. Alldeles utanför finns en liten supermarket där du kan köpa det mesta du behöver för självhushållning samt nybakat bröd på morgonen. Det finns ytterligare en mindre SM bara nått kvarter neråt den större stranden. Kort promenad till 2 fina stränder varav den mindre rekomnderas varmt. Rent och snyggt och bra ordning. Möjlighet att köpa ganska dyra mackor,glass och dricka fanns i en liten kiosk på stranden men det är så nära "hem" att man lika bra kan kila upp till hotellet. 2 Solstolar+parasoll kostade då 6 E men då fick du ha dem hela dagen även om du gick därifrån några timmar mitt över dagen. Den större och längre stranden var perfekt för morgonpromenaden ofta i sällskap av några av byns många hundar. Flera bra tavernor (förutom hotellets ) inom kort avstånd. Lätt att ta bussen till Chania. Hållplatsen är alldeles nedanför hotellet och biljetter köper du på supermarket. Även taxistation alldeles i närheten. Ca 15-20 min promenad till Lidl och INKA ditt vi gick och " storhandlade " INKA är riktigt frächt men mycket dyrare än Lidl. Gå till Lidl på morgonen då dom har frukt och grönsaker kvar (om man är ute efter det) det tjänar man på. Även juice och läsk lönar sig att köpa där. Vatten var inte mycket billigare än på supermarket intill hotellet så det kan man låta bli att släpa på. Starx utanför hotellet, på väg mot stranden, stod en man och sålde biljetter till de små minitågen som gör turer bla upp mot bergen och till vattenlandet Limnoupolis. Att åka med på några av dessa turer rekomenderar jag. Inte särskillt dyrt om man jämför med Apollos utflykter. Vattenlandet var också TOPPEN! Vi trivdes så bra både med AA och Flamingo att vi återvänder redan i sommar. Om 123 dagar ![]() Trevlig resa! Mia ![]() |
![]() |
|
|