![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vid en snabb googling hittade jag denna statistik-sida, från Åland av alla ställen, men den verkar vederhäftig. http://www.asub.ax/files/statistik_kpi_2009_01.pdf Skrolla längst ner, där finns statistik för alla EU-länder. Greklands konsumentprisindex har stigit 2,2% mellan december 2007 och december 2008 . Man kan också utläsa att prisökningstakten är något lite högre än snittet för EMU-länderna samt att ökningstakten är avtagande. Grekland är precis som övriga EU-länder en marknadsekonomi där prisutveckling till stor del styrs av tillgång och efterfrågan. Vissa europeiska länder är på väg in i recession (sjunkande prisnivå), varför Grekland radikalt skulle avvika från mönstret är svårt att förstå. Lars Senast redigerad av laero den 2009-03-15 klockan 15:28. |
|
|||
|
|||
![]()
Gått upp 40%!!??. Stämmer detta får vi nog ändra våra planer eller bara åka en vecka.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jaja, jag är en det-där-glaset-är-halvfullt-kille.
![]() Däremot håller jag med dig om att det på så vis blir synd om grekerna, detta älskade folk förtjänar verkligen alla inkomster de kan få. |
|
|||
|
|||
![]()
Kalimera: Då skulle du ätit greksallad på restaurangen vid camping Rion. 2007 kostade greksallad 9 €. Kan tillägga att jag åt greksallad som jag gjort själv i husbilen dan efter istället....
Vet inte vad den kostade 2008 vågade inte gå in o titta Cecilia |
|
||||
|
||||
![]()
xx
Senast redigerad av laero den 2009-02-26 klockan 16:38. Anledning: dubbelpostat inlägg |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kontentan av mitt inlägg är dock att Greklands konkurrenskraft som turistland har försvagats kraftigt även om vissa av oss har oförändrade ekonomiska möjligheter. Britter, nordbor, östeuropeer mfl kommer i stor utsträckning att hellre lägga sina semesterpengar på hemmaplan eller i andra lågprisländer. Charleston ; Vi kan säga 9:30 och 22%, det förändrar inte saken på nått avgörande sätt. Övriga åsikter du tar upp om euron tycker jag känns uttjatade i den andra euro-tråden och den diskussionen tänker jag inte ta upp igen. Lars Senast redigerad av laero den 2009-02-26 klockan 17:06. |
![]() |
|
|