Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-14, 14:58
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Små glädjeämnen

Du har så rätt, Monica! Det finns så många vardagliga saker att glädjas över och just på den här tiden av året tror jag att många gläder sig över att se hur det dyker upp vårblommor i jorden. Ja, t o m påskliljorna och tulpanerna syns som ivriga gröna skott.

I dag har jag glatt mig över att tvätta av trädgårdsmöblerna! Inte för att det är ett roligt jobb i och för sig, men i alla fall... det är ju första tecknet på att det kan vara en kort tidsfråga innan vi sitter ute och äter lunch eller dricker kaffe snart. Nu står trädgårdsmöblerna i alla fall klara och bara väntar på några fler grader och lite mer sol.
Svara med citat
Gammal 2009-03-14, 15:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Små glädjeämnen

Ja, visst finns det mycket som är trevligt i livet! Synd att man nästan måste skämmas för att man har det bra, emellanåt i alla fall, jag menar att det inte minskar ens oro för växthuseffekten eller finanskrisen eller spridningen av otäcka sjukdomar...men på min egen lilla nivå, där jag numera håller mig, är jag fullt nöjd med att klara av mina egna, i jämförelse med växthuseffekten etc, pyttesmå problem. OCH glädja mig åt att ha skurat klart terassen och flyttat fram utemöblerna, jag med!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:46.