![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer med allt som sagts...
Att äta ute på semestern är ju en sak man väljer själv. Känner man att det blir för dyrt får man ju boka boende i studio så man kan laga mat själv. Vi är så priviligierade att vi kan leva enkelt hemma vad gäller nöjen och klädköp och boende för att sen göra 2-3 resor utomlands varav åtminstone EN ibland två går till Grekland. Vi har det rent generellt sett så bra i Sverige så att klaga på att middagen och boendet i Grekland blir en hundring dyrare ligger inte för oss... Att vi reser mycket nu innebär att vi INTE kan göra det som pensionärer, då kommer vi att ha en helt annan kassa att röra oss med, men då kommer också reslusten att avta vad gäller båtluff och resor med vandringar som vi njuter av nu.... För oss har det varit ett medvetet val att " bränna pengar på resor" just nu och inte skjuta upp dessa.... (för mig är det tidigt uttagen privatpension som jag reser av) Jag tror att de flesta ov oss här på Kalimera har marginal att ta av om semestern blir nån tusenlapp dyrare i år än förra, annars är ju valet att njuta av semester i det underbara Sverige på ett sätt som blir billigare.....Vi glömmer ofta bort hur fint och underbar en sommar hemma är... Vi har det i de alla flesta fall bra i Sverige i alla fall vi som har jobb.. Hoppas jag inte sårar någon nu , det är alls inte min mening!! Lissi |
|
|