![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Klick
You don't have to wonder why, just taste it. Uffe ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Feta ost av Kolios eller Mevgal är min favorit i Sverige, i Grekland köper jag över disk och då "vareli"=tunna, gärna lite "hård" då är det mycket god smak, men finns inget godare än hemgjord som jag har turen att få ibland.
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Ack I ovetande vad som skall kunna vederfaras eder.... Kolla den HÄR LÄNKEN:
http://www.dn.se:80/webbtv/mat-dryck...issel-1.848170 Jag tror det är (varumärket) Fontana som börjat importera riktig Saganakiost! FONTANA! Var är du? Du har 6.000 potentiella kunder här! ![]() Halloumi är gott. Saganaki är bäst! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
MEVGAL! Utan tvekan!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Tack för den där filmen. Hela kontoret ställde sig upp och applåderade av ren glädje när jag visade den för dem ![]() Ni som gillar Zetas "Lesvos"-feta kan väl smaka vår nya ÄKTA Lesvos-feta och jämföra. Läs gärna mer här: http://www.newsdesk.se/pressroom/fon...fontana-301190 Senast redigerad av Fontana den 2009-06-25 klockan 21:29. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Lidls Feta Eridanous är god med en härlig olivolja, oregano och rumsvarma tomater. Ett glas Retsina och drömma om en ljuvlig dag på Hydra. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
DODONI FETA!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den godaste fetaosten i Sverige finns att köpa hos grönsakshandlaren på torget i Kallhäll, fast den är kroatisk och kan alltså inte kallas feta. Hm, räknas det?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
HenricG om du har möjlighet så åk mot Kastelli, en liten avstickare(kan ej säga vägnummer) upp i bergen så kommer du till Pervolaki (finns på kartan) där har du fabriken som tillverkar Mizitra. man får provsmaka innan man köper dom packar bra och hela turen i sig är en upplevelse
![]() ![]() mmmmm ännu mera Kretalängtan...... |
|
|||
|
|||
![]()
Köpte Zetas fetaost som kommer från Lesvos, alltså en speciell sort. Den var väldigt god, sedan gjorde det sitt till att den kom just från en av favoritöarna.
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har fallit för Fontanas Feta lagrad i ekfat. Den är en riktig hit!
![]() Sen är även Zetas Lesvosvariant helt klart bland de bättre. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Perfekt tråd; man blir enormt sugen på Grekland, får några härliga recept på köpet och fantiserar om hur det vore att ha en grekisk kille och inte en halvfinsk. Även om det också är exotiskt ibland... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Det måste vara fantasin som skenar ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Dodoni!!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Min absoluta favorit är Greco Feta, den är helt outstanding alla andra fetaostar jag smakat i Sverige! Den är perfekt krämig och mycket smakrik, perfekt sälta. Så gooood!
Jag tror inte den finns i alla matvarukedjor, har bara sett den på Willys än så länge. Yanna |
![]() |
|
|