![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också läst boken för några år sen och jag tror så som jag lärt känna dig här på Kalimera att ni två passar mycket bra ihop..Jisses vad ni kommer att snacka!!
![]() Terrorisera folk på telefon?? Tvärtom! Mycket trevligt!! Ha en trevlig kväll ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det där lät väldigt spännande och roligt med författaren
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tillbaka till Kreta är en alldeles underbar bok, där man får en inblick i det kretenska livets vanor och ovanor. Vad härligt att du fick kontakt med Byron! Nu måste du se till så att han blir Kalemerian, Uffe. Detta så att han kan rapportera från Kreta/Kanada!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Wolfen, det var du som lurade mig att läsa den.
jag ska göra ett försök att få en till "kelemiran" han pratar tyvärr bara engelska/franska och grekiska, men jag ska göra ett försök. Uffe |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur går det med planeringen,Uffe?
Varmt och gott här nu, ingen is på gatorna. Hör av dig! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Uffe!
Jag har varit tyst på forumet (gjort nämligen en intressant resa i slutet av april med maken till Pafos och en annan resa nu i maj via Italien till Ljubljana för att träffa min studerande son där) men öppnade Kalimera i dag, kom plötsligt ihåg dig och vilken härlig berättelse jag hittade här ![]() Ha det bra! eija |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har oxå läst boken och man kunde onekligen känna igen mycket av det han skrev! Rolig läsning.//June
|
|
|||
|
|||
![]()
Nämen Uffe
Vilken underbar berättelse. Den boken läste jag förra året och njöt som tusan. Jag kommer ihåg att jag citerade långa stycken (speciellt när de skulle laga någon mat i bergen) för min man. Han hatar när jag gör det men jag gör det ändå. Boken är kanon LÄS DEN alla ni andra. Åse (lite avundsuk på Uffe) |
|
|