Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-05-08, 19:20
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lättpåverkad?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
-"uppskjut icke till morgondagen vad du skall göra idag"...
Uppskjut gärna till morgondagen vad någon annan kan göra åt dig idag, heter det...

Citat:
...och grubblar lite på vad olika människor har sagt till mig under åren, som påverkat mig och säkerligen format min stil, eller karaktär, eller personlighet,
Plötsligt hamnar man helt oväntat i en ålder, eller situation, där man börjar filosofera och fundera mer om sin egen bakgrund. (Vissa, i alla fall. För de som inte nått dit än...) Man tittar mer bakåt än framåt. Inte på ett negativt sätt utan mer undrande, utforskande. Vad har påverkat mig att bli just den jag är? Som du säger, vad människor sagt, vad man upplevt, vad man själv gjort, andra infuenser av människor man träffat och kanske det mest betydande, barndomen.

Den inre "resan" är inte alla gånger lika rolig som en resa till Grekland. Har jag märkt de senaste åren... Men den kan säkert vara väldigt positiv för många.

Du skriver så bra och så klokt Monica. Nä, jag ska inte tjata om den där boken mera... Du har sagt Nej.

Du ska ha stort Tack igen för dina fina inlägg. Kluriga, vardagsnära, filosofiska, roliga... Det är alltid lika spännade och roligt när man loggat in och ser att det finns något nytt i din hörna.

Peter
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:45.