![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipsen och JohnS jättefina bilder, blir än mer ressugen ! Bara några dagar kvar nu...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mytilini stad hamnar nog aldrig på min 20 i topp lista över grekiska städer men tur att vi tycker olika. Been there done that eller hur det nu sägs. Gör jag nog inte om men jag gillar glesbygd och öppnna vidder så trista städer är inte riktigt min grej.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Oj vilken härlig resa det blev, fått en ny favorit i gröna böljande Lesbos. Fick precis den sköna avkoppling på en härlig grekisk ö som önskades
![]() Hotellet i Anaxos: Plaza Palace. Litet toppenhotell(14 rum) ![]() ![]() Stranden, den bästa i Anaxos/Petra/Molyvos. Missa inte att besöka Hippocampus Beach Bar längst upp(bort) med supervänliga Dimitris+fru som införde gratis solsängar när de startade. Du vaktas av två st "vakt"hundar: Aris&Elli. ![]() ![]() ![]() Hyr definitivt en bil för att göra en tripp 1-2 dagar till pärlorna Sigri(som de verkar vilja ha för sig själva, inga hotell två tavernor och en härlig strand som slår den i Anaxos), Skala Eresou: Härliga restauranger/barer på pålar intill stranden och en andra dag till Mytilini och Plommari. ![]() Buss går "regelbundet" Anaxos-Petra-Molyvos-Eftalou och kostar 1.40€. Taxi Molyvos-Anaxos: 10€, Molyvos-Petra 6€, Petra-Anaxos 4€, kan variera. Tips! Bil&Scooter: Kostas=lesvoscarhire i Anaxos. ![]() Mat: ![]() Molyvos Hamn, Captains Table. Petra: Original(har grekiska aftnar måndagar), Salt & Peppar hann ej med women cooperative men den skall vara värd ett besök. Anaxos: Omega (Intill Kostas) ![]() Får se om jag får ihop ett litet resebrev.... |
|
|||
|
|||
![]()
Glömde lite "äta ute prisinfo" från maj 2009 Lesvos som alltid är lite kul:
Greksallad: 3.5€ Omelette: 4€=> Stor Mythos: 2.5€ Sovlaki, Keftedes, Stifado etc: 6€ => Drinkar: 4€=> |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|