Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-01, 08:11
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ixia -Dionysos -11/9

Hei igjen!

Tsambikastranden ligger også på østkysten. En la-a-ang og langgrunn strand med finkornet sand, sportsaktiviteter og tavernaer. Det går badebåter dit også. I tillegg går det buss hver morgen ca. kl 9 fra busstasjonen ved Mandrakihavnen med retur ca kl 15. Oppe i bakken, ved innkjørselen fra hovedveien, ligger et vakkert, lite kapell, som jeg synes er verd et besøk. En trivelig, gammel kone "vokter" kapellet og er glad for å få besøk. Hun vinket oss inn i fjor med et stort smil (hun snakker naturligvis bare gresk...)

Thalassa
- som dessverre ikke snakker gresk
Svara med citat
Gammal 2005-09-01, 08:33
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag kom hem från Rhodos i söndags (28/8) och värmen på vattnet ligger runt 27 grader, man fryser iaf inte. Visst kan det blåsa (varma vindar) men mina sista två dagar var det helt vindstilla vilket kan hända en gång i månaden när det inte alls blåser utan snarare står stilla. På blåsiga sidan går det oxå härliga vågor men tänk på att ibland blir dom riktigt stora och då finns det strömmar i dom.

Ett tips är att antingen ta bussen eller en taxi till Tassos Beach precis efter Kallithea och där kan man snorkla och ligga i vattnet. Vi var där en dag och tiden gick så fort men så vackert, fullt med fiskar och även bläckfisk. Där finns det små tavernor och solstolar står ut i havet - nära till svalkningen...

Rhodos är jätte fint....
Svara med citat
Gammal 2005-09-01, 09:40
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av magdalena
Ett tips är att antingen ta bussen eller en taxi till Tassos Beach precis efter Kallithea och där kan man snorkla och ligga i vattnet. Vi var där en dag och tiden gick så fort men så vackert, fullt med fiskar och även bläckfisk. Där finns det små tavernor och solstolar står ut i havet - nära till svalkningen...
Ett kanontips detta! Strandtavernan på Tassos slår alla restauranger inne i Rhodos stad med hästlängder. Jag försöker åka hit minst ett par gånger i månaden när jag är på Rhodos... smaskens
Svara med citat
Gammal 2005-09-01, 14:12
Alex N Alex N är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Tack för alla svar! De kommer verkligen till nytta!

Gillar att planera så att allt blir "hur bra som helst" vilket jag tror de kommer bli!

Tack tack!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.