![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ett minus är att färjorna går med längre intervall så man får vara mer nogrann med bokning och att passa tiden i Gedser. Lars (som aldrig kört bil ända till Grekland) |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har åkt bil många gånger . Senast kom sonen med husbil. Vi föredrog Italien-Patras av många skäl framför landvägen. -På färjorna brukar det finnas Open Deck om man kan tänka sig att sova i bilen- el och duschmöjligheter finns. Har man husbil är det suveränt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tidigare i år så sökte jag någon som hade bilat till Grekland och hade några tips att förmedla. Nu har vi själva gjort resan med bil till Meteora i Grekland. Ner så körde vi genom Polen, Slovakien,Ungern,Serbien, Makedonien. och in i Grekland. Hemmåt så körde vi Makedonien, Albanien, Montenegro, Bosnien, Kroatien, Slovenien, Österrike,Tyskland. Danmark. En resa på 857 mil. Om någon tänker göra en bilresa till Grekland och har några frågor så har jag väl några tips att ge.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Vad glad jag blev nu:-) Vi brukar också åka ner med bil och då genom Italien. Har känts som en säkrare väg. Men vi skulle vilja komma ner i kostnader och det hade faktiskt varit kul att se de andra länderna också. Men har ej vågat och alla säger olika om en sådan resa. Nu har ju du massa bra tips mm och jag tar mer än gärna emot dom..... Lönar det sig och vad skall man tänka på mm? Trevlig midsommar,Kattis Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Roine, kan du inte skriva ett resebrev? Det är säkert många som vill höra om er resa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hallå Kattis och Monica P
Jag håller på att lägga ut bilder från semestern 2009 i picasa webbalbum om du klickar på länken nedan så finns det en del bilder att se, har även skrivit lite till varje bild. Men visst kan jag försöka att få till någon form av reseberättelse. Det var nog lättare än jag trodde att bil till Grekland nu har vi väl lite vana att bila på Balkan Men vi har aldrig tidigare varit i Polen,Slovakien.Ungern,Serbien,Makedonien,Grekland och Albanien. Det ända landet som jag möjligen vill varna något för är Serbien. Men kör på dagen och ta in på säkra hotel så är det heller inga problem. Om man planerar så att man inte behöver övernatta i Serbien så bara ca 1-2 mil in i Makedonien finns Motel Milano absolut just. (ni ser det i mitt picasa album) http://picasaweb.google.com/negalsor2 |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Blev lite nyfiken här ang att man kan sova på "open deck"!! Jag har åkt färjorna några ggr mellan Italien-Grekland och skulle gärna sova i bilen den biten,men har aldrig gått när man bokat! Får man sova i bilen på det däcket? Och måste man boka isåfall deck för passagerarna? Så,man inte blir bortkörd...... Det kostar ju en hel del om man är 3 st att sova på denna båten och just nu känns det som att bara man kommer ner ,kan jag sova sen ![]() Har även "sovit" i airseats men det gör jag nog aldrig om igen.... De var satta i ett läge,rakt upp...hehe Blev inte mkt sömn den färden. Så hemskt obekvämt ![]() Men skall kolla redan nu om det går att boka "open deck",med vanlig bil. Vore ju toppen ![]() Citat:
|
![]() |
|
|