Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-19, 21:34
Lennartssons Lennartssons är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Buss till Glykeria?

Jag undrar hur man tar sig till Hotell Glykeria med buss? Vi funderar på att åka buss dit (från Chania) och sedan ta oss från Elafonissi österut längs sydkusten med båt till olika orter. Paleochora o vidare. Jag kunde inte hitta det på KTELs hemsida. Hur tar man sig till Elafonissi utan bil? Buss funkar vet jag men den går ju inte på udda tider. Taxi? Hyr de ut cyklar? Tacksam för svar!
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 12:46
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Buss till Glykeria?

Citat:
Ursprungligen postat av Lennartssons Visa inlägg
Jag undrar hur man tar sig till Hotell Glykeria med buss? Vi funderar på att åka buss dit (från Chania) och sedan ta oss från Elafonissi österut längs sydkusten med båt till olika orter. Paleochora o vidare. Jag kunde inte hitta det på KTELs hemsida. Hur tar man sig till Elafonissi utan bil? Buss funkar vet jag men den går ju inte på udda tider. Taxi? Hyr de ut cyklar? Tacksam för svar!

Bussen från chania stannar utanför hotell Glykeria. För att ta sig till stranden måste du passa bussen som kommer på förmiddagen tror runt kl 9-10. Buss tillbaka går en eller två gånger på eftermiddagen. Gäster på hotellet som vi kom att språka med åkte ned med bussen till stranden varje morgon och hem eftermiddag, de tyckte att det funkade bra men visst blir man lite låst på så vis. Ibland promenderade de men det är nog en 3-4 km från hotellet till stranden. Cyklar tror jag inte går att hyra i Elafonissi, det är en pytteliten ort med några få utspridda hotell och tavernor. Vet ej om det går att beställa taxi från närliggande ort men från Chania blir det nog rätt dyrt.
Hur det är m bussförbindelser mellan elafonissi och Paleochora får jag lämna över till någon annan att svara på
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 23:25

Standard Sv: Buss till Glykeria?

Tack för svaret! Vet du vilket bolag som kör från Chania och var jag kan hitta en tidtabell? Hittade inte denna rutt på KTELs hemsida.
Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 08:44
litentuvas avatar

Standard Sv: Boende i Elafonissi, Kreta

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där. Var själv inne på KTEL och letade men hittade inget mellan Chania och elafonissi. (det kan vara så att slutstationen ar ett annat namn en Elafonissi) Jag skulle maila till KTEL och fråga, de brukar vara tillmötesgående och rätt snabba med svar! Testa nån av följande och lycka till : REGULAR BUS SERVICE
HANIA - RETHYMNON - HERAKLION
...and to the villages of South-West Crete
email: cktel@otenet.gr post@bus-service-crete-ktel.com
Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 09:37
litentuvas avatar

PS läste tråden "transporter på syd och västsidan" att det är båt mellan Elafonissi och Palechora som är smidigast! Kolla den tråden så får du mer tips!
Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 17:26

Tack för hjälpen! Jag har nu mejlat o inväntar svar. Båttransporterna känner jag till, det brukar fixa sig efter hand. Vi har tänkt att börja i lugn o ro på Glykeria några dagar för att komma in i semesterlunken och sedan grundligt utforska sydvästkusten.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.