Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-12, 00:01
Bodster Bodster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 70
Standard Ont om boende på Serifos?

Har under våra åtta öluffar endast förbokat boende ett par gånger, och aldrig haft problem att hitta boende.
Funderar ev på att besöka Serifo under årets luff i juni, pratade med 2 ö-luffarkompisar som både suckade när Serifos kom på tal. trevlig ö, men ett elände att hitta boende ansåg dom. Bägge hade haft problem att hitta boende på Serifosi juni. Dom ansåg att det berodde på att det inte fanns så stort utbud av boende på Serifos.
Vad har Ni för erfarenhter kring detta. Då vi aldrig "tok-plannerar" våra luffar har jag inte lust att förboka från Sverige.


//Bodster
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-12, 14:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 455
Standard Sv: Ont om boende på Serifos?

Det finns gott om boende, framförallt i Livadaki, men även i Livadi. Vi möttes av rumsuthyrare i hamnen, nobbade dem och letade på egen hand. Fick vissa problem, för trots det förhållandevis stora utbudet fanns det inte så många att fråga, flera ställen var stängda. Kollade ett pensionat ovanför hamnen som vi sa nej till, hittade tills sist Villa Agnadi som vi kommer bo på igen när vi kommer till Serifos. Inte billigt, men värt varenda euro.



Utsikt från Villa Agnadi. Till vänster har man utsikt mot Chora, syns dock ej i bild. Bilden överst till höger på den här sidan visar utsikten mot Chora.

Senast redigerad av Kalimera den 2009-06-12 klockan 15:47. Anledning: La till bild
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-12, 17:25
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ont om boende på Serifos?

Vi var på Serifos fyra nätter i början av juli förra sommaren och hade inga som helst problem att hitta boende. Men visst, vi blev inte direkt överfallna av rumsraggare när vi kom av båten utan vi fick fråga runt själva.

/kimmen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-12, 17:42
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Ont om boende på Serifos?

Jag hade faktiskt problem att få tag på boende, men det var flera år sen. Tror det beror på helt på tajming. Vi kom dit en fredag första dagarna i Juli och det var värmebölja. Det var då väldigt många atenarte som hade åkt ut dit över helgen. Men undviker man bara helgerna så går det nog bra.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-13, 11:04
Rolfs avatar
Rolf Rolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 333
Standard Sv: Ont om boende på Serifos?

Vi var kanske var där samma fredag om jag mins rätt så var det midsommarafton eller? Allt var bokat eller upptaget, jag gick runt i över en timme och frågade men nej överallt. Till slut fick jag hjälp av en barägare som inte gav sig han var vanlig och ringde runt till sina kompisar och det blev ett litet rum mot en trist baksida men i en värmebölja tar man nästan vad som helst.
Rolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT