Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-18, 21:47
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Sv: Skiathos -tips någon??

tack så jättemkt för alla tips o idéer! vi ska definitivt prova alla förslag vi fått.

till skrutt: vi åker den 7/9 o stannar i 2 veckor, har aldrig åkt till grekland den tiden på året, brukar åka på våren, hur är det i september med turister osv? vi är ju inte ute efter nån party-ö, då hade vi ju åkt till kos i juli/augusti men vore ju ändå trevligt om man kunde träffa lite andra semestrande ungdomar.

börjar nämligen bli lite orolig att publiken mest är åt det "mognare" hållet
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 10:40
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

ja menar man vill ju inte att det ska va folktomt
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 12:15
24-seven 24-seven är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa Visa inlägg
ja menar man vill ju inte att det ska va folktomt
Ingen fara, det är inte folktomt, jag föredrar att åka till Skiathos i början av Juni eller September, då det är lite lugnare (och inte 45 grader varmt). Är lite orolig att det skall vara för mycket folk nu när vi åker ner imorgon...
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 13:34
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Nu e ju vi som åker i "den mognare" åldern +50,men vi känner oss som 25 ha ha ha!! Då är vi ju där samtidigt...vart ska ni bo? Vi ska bo på Mario den här gången.Jag tycker det e "lagom" med turister och ni hittar säkert några adra ungdomar ni kan festa lite med. Annars vor det kul att ses nere i hamnen "över ouzo" nån kväll...vi kan väl se!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa Visa inlägg
tack så jättemkt för alla tips o idéer! vi ska definitivt prova alla förslag vi fått.

till skrutt: vi åker den 7/9 o stannar i 2 veckor, har aldrig åkt till grekland den tiden på året, brukar åka på våren, hur är det i september med turister osv? vi är ju inte ute efter nån party-ö, då hade vi ju åkt till kos i juli/augusti men vore ju ändå trevligt om man kunde träffa lite andra semestrande ungdomar.

börjar nämligen bli lite orolig att publiken mest är åt det "mognare" hållet
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 14:12
24-seven 24-seven är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Genomsnittsåldern på de flesta stränderna (med undantag för Banana, Eleni och Ambelakia) är "något högre" men det finns goda partymöjligheter på kvällstid om man så vill. När vi var nere och gifte oss på Skiathos i Juni, var det sällan mina polare kom hem till hotellet tidigare än 08:00... De lyckades ändå följa med till stranden vid 10-tiden
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 14:20
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Även en mogen sjöborre landar på Skiathos den 7 september. Den här gången ska vi bo två veckor vid Megali Amos stranden, (Megali Amos house). Trots att det är fjärde gången jag besöker ön, har jag aldrig varit på den stranden .

Mvh. lilla sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 15:17
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Mogen eller omogen...Skiathos e en underbar ö för alla tror jag i alla fall...vore som sagt kul att träffa några "kalimeraskrivare" där nere i september,eller hur...det måste vi fixa tillHej så länge
Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Även en mogen sjöborre landar på Skiathos den 7 september. Den här gången ska vi bo två veckor vid Megali Amos stranden, (Megali Amos house). Trots att det är fjärde gången jag besöker ön, har jag aldrig varit på den stranden .

Mvh. lilla sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 17:06
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007

Svejs! Har fått bokat ner den 14/9, och det blir givetvis två veckor. tror det är 6:e gången.... Boendet blir REA denna gång. Tycker man tjänar en del på att handla i de större snabbköpen längs ringleden Finns tre stycken. Då kan man göra sin mat några kvällar och luncher. Annars är lite av grejen att äta gott med trvligt folk. Vi gillar Elliniko och Alexandros uppe i de gamla gränderna, men det finns många trevliga och prisvärda ställen. Det behöver inte bli så dyrt som det ibland skrivs om.

Börjar snart räkna ner.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:37.