![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Å da så!?!?!?!? |
|
|||
|
|||
![]()
Många roliga saker att läsa... Jag inser att jag inte är värst... Jag tänker på rikskupongerna och kanelbulle
![]() Vi hade med oss följande: Pressbryggare (användes varje dag och gott va det), brödrost (även denna flitigt använd, inköpt för 100 kr på Jula i Hyllinge så Dimitri är en brödrost rikare ![]() Vi hade med oss flaskkylare som höll vattenflaskorna kalla lite längre (inte gott att dricka vatten som blivit uppvärmda i solen). Flaskkylaren köptes på 7-eleven i Köpenhamn. Dessa kommer att användas till nästa år men det skall tilläggas att dessa flaskkylare inte rymmer de grekiska småflaskorna utan formen på flaskan måste vara typ ramlösa-flaska. |
|
||||
|
||||
![]()
Har nogsamt läst och begrundat medhavda udda utensilier.
Får jag då kanske drista mig att komplettera med våra udda prylar... Servetter Kopparantenn Kortvågsradio Digital termometer Diskpropp av universalmodell Istärningspåsar Korkskruv Piprensare Disktrasa Eltejp Gängtejp Torkat renkött Buntremmar Reseaskkopp Snapsextrakt, Angostura och Dansk akvavit Plastkil för altandörr och vippande tavernabord Leatherman universalverktyg En rulle galvaniserad järntråd Allt ovan uppräknat ingår alltid i packningen vid varje resa till Övärlden Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Arne, Du vinner!!!!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så klart inte, det var ju Du som startade tråden, det var bara en hälsning till Arne att han har udda grejor, men säkert väldigt utprovade!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På semestern vill jag inte ha det precis som hemma och ta med halva bohaget.
Så förutom kläder & hygienartiklar, har jag bara med doppvärmare, mugg, en bit snöre och några klädnypor. Fler prylar än så får dessutom inte plats i min ryggsäck... ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Udda vet jag inte om den är, men PRAKTISK, överdörrhängaren som jag tar med nästan överallt:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men jisses vilka saker ni tar med er!
![]() Är det bara vi som reser med endast handbagage nuförtiden??? Eller lyckas ni få ner alla pryttlar i ett sånt? I så fall är ni duktiga ![]() Jättekul läsning! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén - som inte gillar att bli av med mitt bagage |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och jag vill ha lite grejer med mig hem också. Litar på att det inte försvinner helt enkelt. |
|
||||
|
||||
![]()
Vill bara påpeka att överdörrhängaren bara väger några gram och i princip inte tar nån plats alls! Den ryms i vilket handbagage som helst, den liksom glider in bland kläderna.
Sedan jag kom på att börja ta den med har mitt resande revolutionerats. Nåja, nästan i alla fall ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kom på att jag måste komplettera med sittunderlag (sittdynor) eftersom det är inte skönt att sitta på plaststolar på altanen/balkongen. Vi hade även med en rulle torky med tillhörande fodral (inköpt på Maxi för ca 30 sek)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Börjar så smått inse, efter att ha läst alla roliga inlägg, att jag även vid resor till Grekland är ganska minimalistisk. Behöver inte längre fundera över om fina shampot, wetextrasan, tesilen och diskhandduken tillhör kategorin överflödiga prylar vid resor. Hur stora väskor har ni som reser med sittdynor egentligen med er?
![]() Överväger faktiskt att ta med hårt gott bröd från Pyramidbageriet som är så härligt att bryta ner i den grekiska yoghurten. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar försöka hålla nere på packningen, men det som alltid åker med är Wettex trasa och klädnypor
![]() ![]() /Jeanette |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
![]()
Maten är ju till våra vänner, sedan brukar jag slänga lite strand outfits, såsom bikinis, strandklänningar etc. Dom blir ju ganska slitna i solen. Detta för att få plats med Olivoljan och oliverna från våra vänners odlingar (i år är det väl dags för skiathos egen olja tror jag)
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sittdynorna tar ingen plats.... ![]() ![]() ![]() By the way, vad är en doppvärmare? ![]() K |
|
||||
|
||||
![]()
En pryl som vi alltid släpade med oss innan vi konstaterat att det alltid finns tillgång till vattenkokare på de ställen där vi bor.
![]() En sådan här är det: http://sv.wikipedia.org/wiki/Doppv%C3%A4rmare |
![]() |
|
|