![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja åka buss till Agios Isidoros känns inte lockande men eventuellt hyr jag bil med några andra som är där samtidigt. Förra året åkte vi buss till Mytilini från Agios det räckte med den sträckan som var acceptabelt lång.
Fanns det många arrangörer av utflykter i Molyvos eller är det charterarrangören som gäller. De brukar oftast vara dyrare än andra lokala arangörer. Båtturer verkar det finnas bra möjligheter att göra och lokalbuss till stränderna verkar också finnas. Har du andra små tips får du gärna skriva lite. Jag gillar traditionell husmankost och hoppas på massor av god killing, goda grönsaksrätter etc. Gillar också att gå på museum, konserter och sitta på trevliga ställen och studera folklivet eller läsa en god bok. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Eva L: Jag gillar traditionell husmankost och hoppas på massor av god killing, goda grönsaksrätter etc
Om ni hyr bil så missa inte att köra upp till Petra, byn ovanför Petri. Där har man en fantastisk utsikt och får mycket god mat. I anslutning till parkeringen låg det två tavernor efter varandra. Vi åt på den som låg längst bort. Bland annat var deras squash-paj supergod. Vi var inne i köket och tittade i kastrullerna och kunde bara beklaga att vi inte var hungrigare än vi var. Sigri är också väl värt ett besök. En mycket charmig by. Har du läst Ett nytt liv vid vägens ände så blir behållningen möjligtvis ännu större. Monica |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag kan också tipsa om Skala Sykaminia som är en väldigt trevlig by, pasar också bra för en lunchtur. Vi åker också den 27 aug, det är ju alldeles snart! Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Så klart, fel av mig.
Monica |
![]() |
|
|