![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer min spekulation kring ämnet som jag förvisso inte hört om tidigare, men ändå...
Många grekiska familjer har inte råd att bo på hotell på semestern (om de har råd att åka alls vill säga), och av den anledningen kan det vara svårt att få grekiska gäster till hotellen. Kanske är denna "rabatt" ett sätt att locka dit några fler greker för att få en trevlig blandning på hotellen och inte bara turister... Jag väljer att se det så och inte som en diskriminerig mot oss icke boendes i landet. Och jag menar, nån bonus ska de väl få när de står ut med oss turister som härjar i landet 6 månader om året ![]() Senast redigerad av litentuva den 2009-08-18 klockan 17:24. Anledning: tillägg i text |
|
|||
|
|||
![]()
LitenTuva har en poäng i sitt tillägg.
Diskriminering kan man väl knappast kalla dessa erbjudanden. Isf diskrimineras hela världen! Inga minoriteter, hudfärger, religoner etc! Nä helt enkelt ett pris för inhemsk turism. Helt OK tycker jag. När jag på Antiparos i början av säsongen brukar jag alltid begära att få in föregående års prislista! Det uppfattas precis som det är, som ett skämt, men det brukar också alltid bjudas på någon Euro i slutändan. Knappast diskriminering. Alla bör väl ha rätt att ta ut vilka priser de vill. Tar man ut för mycket får man inga gäster, tar man ut för lite går man i konkurs. Kapitalism pur! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Men jag väntar ändå på att få höra varför det känns konstigt, inte låter bra, är fel, diskriminerande osv. Inte bara ATT det är/känns så. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Resonemanget om att det är till för att hjälpa grekerna till att ha råd att resa köper jag, är det inte det som är anledningen till att det är olika priser, så tycker jag fortfarande att det låter konstigt/märkligt/skumt // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Att ha olika priser beronde på nationalitet låter inte bra för mig. Däremot rabatter till vissa grupper ex pensionärer. Här verkar vi tycka väldigt olika men jag tror att Grekland förlorar på olika prislistor. Tror inte heller att de skulle gilla detta om det tillämpades när de reser utomlands. Eva |
![]() |
|
|