Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-19, 16:01
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Växelavgift?

Ja har ett sånt Visa kort knutet till mitt bankkonto och då betalar jag endast 10 kr per uttag utomlands, även i Sverige i annan bank än Swedbank.
Däremot om jag tar ut pengar med ett annat Visa kort( kreditkort) så är det 1,5% påslag.
Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 16:47
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Ja har ett sånt Visa kort knutet till mitt bankkonto och då betalar jag endast 10 kr per uttag utomlands
Låter ju helt fantastiskt om det inte också är påslag på växelkursen!

Verkar hursomhelst som att det kan löna sej att jämföra olika kort och banker. Mitt är alltså ett Visa kontantkort, knutet till ett konto i Swedbank, och det är ingen avgift för att plocka ut svenska kronor på vilken automat som helst i Sverige, inklusive Bankomat. Däremot tillkommer alltså ett påslag på växelkursen på 1.5% om man plockar ut andra valutor.
Dock alltså ingen fast avgift, typ dina 10 kronor. Fast den tian tjänar man ju snabbt in om det inte är nåt påslag på växelkursen.

/Thomas
Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 22:37
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Swedbank har flera olika Visa-kort. Jag fick byta till ett som var billigare i fast avgift eftersom min bankman (som är en kvinna) konstaterade att jag gör under 12 automatuttag per år (i Sverige), kostnaden blev lägre då jag bytte kort. Det kan säkert finnas flera alternativ än de två jag har haft, det enklaste är väl att fråga på banken så får man det som passar ditt användande bäst.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:50.