Lite mer bidrag...
Citat:
Ursprungligen postat av Halloj
3. Hur mycket kostar bussen för vuxna resp barn på 4 år?
|
Bör inte kosta mycket mer än 4 - 5 €. Jag såg inte om priset framgick på bilden...
Citat:
4. Stämmer det att bussen avgår precis utanför Sofitel?
|
Ja.
Citat:
6. Är hamnområdet stort och hittar vi lätt platsen där båten till Kea går?
|
Hamnen är inte så stor så det är rätt lätt att hitta där. Du ser alla båtar som ligger inne.
Citat:
7. Finns det någonstans att äta i närheten av färjorna?
|
För tre år sedan fanns det INGENTING i själva hamnen. (Lavrio är urtråkigt...) Men om ni står med näsan mot vattnet och går till HÖGER, dvs mot den småbåtsmarinan ni ser, så kommer ni efter knappt 8 - 10 min till en Taverna på vänstersidan. Man går ut från hamnen och hamnar på en rätt trafikerad väg. Håll i barnen och följ vägen åt vänster! Så efter kanske 3 - 400 m så ligger Tavernan på vänstersidan. Normaltaverna med rätt hyfsat käk! Och eftersom det troligtvis är första Greklandsmaten kommer det att smaka underbart!

Hoppas den inte har stängt bara! Hör med någon i något biljettkontor.
Citat:
8. Hur lång tid tar det att åka taxi till Lavrio och ungefär hur mycket kostar det för en familj med 2 vuxna och två 4-åringar?
|
Taxin tar ca 30 - 35 min. Priset har du fått. Vi, fyra vuxna med bagage, betalade drygt 30 € för tre år sedan, så 38 € låter rätt och rimligt. Buss med byte tar ca 50 min. Kanske något mer.
Peter