![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Handlar det mer om min förmåga eller oförmåga att förstå eller vad som verkligen var orsaken till att det hettade till ? Det handlar definitivt inte om att jag "valt att inte förstå". Jag har tagit mig tid att läsa en del inlägg om och om igen för att få ett sammanhang.
Eftersom jag är tämligen envis men inte omöjlig så tänker jag fortsätta att hävda att moderatorerna (hur många har vi ?) har ett större ansvar att vara tydliga med att skriva här än oss andra. Jag tycker så eftersom de ska vara ett föredöme men även hjälpa admin att ibland förklara vad som gäller här, hänvisa till forumreglerna då det så krävs. Den som av någon anledning känner sig trampad på en öm tå, blir kränkt, utpekad eller liknande, den ska kanske läsa det negativa igen, precis som man alltid ska läsa det man skriver igen innan man skickar ett inlägg. En tydlig kommunikation med öppenhet åt alla håll där beröm och kritik kan få florera är ju det mest önskvärda. Jag upplevde att vad jag kritiserade bara slogs bort men jag blev inte kränkt om nu någon trott det. Jag kan tycka att det krävs ett stort mod att skriva att man tar adjö från ett forum, liselotti har därför varit modig men lika modig som berättat om sin privata situation. Jag kan också tycka att liselotti har överreagerat och jag vet att hon har fått en ursäkt. Skadan är dock redan skedd, jag har sett moderatorer i andra forum använda ett språk som har fått mig att lägga pannan i djupa veck. Kalimera är som alla vet, ett VÄLDIGT TREVLIGT FORUM där vi är förskonade från deltagare som utmärker sig på ett otrevligt sätt. De få som någon gång fått oss andra att reagera har snabbt blivit antingen meddelade om sina klavertramp och även avstängda då de inte valt att respektera givna förutsättningar. Jag vet också att inkfish tydligt skriver "inkfish/moderator" när det krävs, jag är bara så van med att det dock alltid står ordet moderator under hennes avatar. Som om jag vore helt "förblindad" av det........ Life goes on....... Hasse ![]() |
|
|