Citat:
Ursprungligen postat av Charleston
jag tycker bara Molyvos är tingeltangel MED LESBOSMÅTT MÄTT! Håller jag med förrförra talare: finns inget dåligt ställe på den ön.
/Thomas
|
Helt enig med dig, Charleston !
I valet mellan Molivos och Petra föredrar jag för egen del Petra. Båda byarna har expanderat kraftigt, relativt sett alltså. Många av de yngre byggnaderna innehåller lägenhetshotell, inte bostäder för lokalbefolkningen. Jag uppfattar det så att det är mer påtagligt i Molivos än i Petra. Det ska tilläggas att de flesta av hotellen är infogade i bybilden på ett naturligt sätt och att man på senare år verkligen ansträngt sig för att bygga vidare i den lokala byggnadsstilen. Agios Isidoros/Plomari är helt okej, men liknar mer andra mindre grekiska charterorter. Molivos/Petra har ett eget uttryck, om ni förstår vad jag menar. I likhet med Janne, Admirala och Charleston har jag nosat runt hela ön och föredrar de mindre byarna. Jag uppskattar det totala lugn jag kan få där, men man får inte vara rädd för kvällens tystnad och inte heller glömma ficklampan hemma

. Det är genuinitet,det ! Observera att det inte uttrycker något förakt för charterorter, utan är en naturlig utveckling när man lär känna en trakt närmare; man söker sig till det som stämmer bäst med de personliga preferenserna.
F ö är Vatera fortfarande öns tristaste "ort", Charleston !