![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att "Lite tid i Aten" fortfarande kan vara till lite nytta
![]() ![]() Konditoriet Kotsolis på Adrianou 112 som jag skriver om i texten finns tyvärr inte mer, det är jättesynd för det var verkligen ett trevligt ställe. Men vi har ju hittat ett nytt litet jättemysigt fik i Psirri, Ta serbetia stou Psirri på Aishilou 3 vid Plateia Psirri, där man får lika goda kakor och speciellt nu vid jultid är det trevligt att smaka deras melomakarona och korambiedes. Som Lissi skriver, Taverna Athinaikon på Themistokleos 2 väldigt nära Omonia är väl värt ett besök vid lunchtid (stängt sön- och helgdagar). Vi har en riktigt bra bokhandel som säljer kartor och guideböcker här i Köpenhamn, Nordisk Korthandel på Studiestræde, där har jag köpt min karta över Aten, en Hallwag-karta i 1:15.000 och det bästa med den kartan är att den innehåller en mycket detaljerad del över Plaka (ja, ända upp till Omonia) i 1:6.000. Där finns varenda liten gränd nämnd och den är ett måste. Jag brukar scanna den delen hemifrån, så är den lätt att stoppa ner i fickan. Hoppas du får några helt underbara dagar i Aten, Mette! Senast redigerad av Marianne den 2009-11-21 klockan 23:38. |
|
|