Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-27, 12:43
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Men va svårt det blev!

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela
Karpathos - ja då blir det Amopi isåfall. OM det nu inte är alldeles för lugnt?! Vill ju gärna ha ett gäng tavernor att sitta på om man nu ska vara där i två veckor.
Ingen fara, de flesta hotellen som erbjuds i Pigadia ligger borta längs sandstranden, där det GÅR att komma i vattnet barfota . Romantica och Oasis, till exempel. De har pooler också. Och området är fullt av tavernor. Det tar bara ett par minuter att komma till Taverna Pelagos för att lyssna på musik och dansa, och ytterligare 10 - 15 minuters stilla promenad för att komma in till centrum av Pigadia där du hittar ännu mer av liv och rörelse. Inga problem alls. Vi går den turen flera gånger om dagen när vi är där. Amopi ÄR lugnt, minst sagt...

Karin
som är på Karpathos om dryga 140 dagar
Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 15:10
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad

Tack alla, för tips och erfarenheter! Det har väckt intressanta funderingar inför kommande resor när lilltjejen är liiite större och jag kanske liiite coolare och mindre bekväm.

För att sy ihop den här tråden så kan jag nu förkunna att det får bli Skiathos och Galini Suites (Airtours). Där finns en barnpool och det ligger ju lite off, så där kan vi "häcka" en del om man nu inte orkar vara på stränderna hela dagarna.
(Och vem vet vad vår lilla Olivia tycker, hon kanske inte alls gillar att gräva i sanden och bada i havet...konstigare saker har ju hänt. )
//Ingela
Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 16:27
anna73 anna73 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Hej!
Vad kul att du valde Galini Suites och Skiathos. Vi åker också dit med våra tre barn fast de två första veckorna i september. Hoppas att det blir jättebra och lova att skriva en rapport! Fast det är ju långt kvar än.... men härligt att ha något att se fram emot så här i snöstormen!

Anna
Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 16:46
Ingelas avatar

Jag lovar att skriva en rapport när vi kommit hem igen, Anna!
Jag tror det blir underbart, man kan liksom inte misslyckas med Skiathos, trots allt.
Hoppas att ni också får en toppensemester!

Och ja...nu när det började vräka ner snö igen så kände jag bara hur orken pös ur mig, så att ha det här att fokusera på känns bra!
(Jag brukar småblunda lite när jag halkar mig iväg i snömodden till jobbet på morronen och låtsas att det inte alls är snömodd utan mjuk, varm sand under skorna. Det funkar väl sådär...

/Ingela
Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 19:18
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Har läst alla inlägg...om öar...stränder...myggor...rolig och lärorik läsning.Men men Skiathos e alltid Skiathos så d va väl ett bra val att åka tillbaka dit tycker jag!! Själv åker jag den 31 maj...var själv tveksam,ska jag verkligen åka tillbaka igen (15:de gången).Letade och letade...läste och läste.. men förstog att jag bara MÅSTE dit igen..
Ska väl tillägga att jag vart på andra öar emmellanåt oxå men kommer alltid tillbaka till min Ö. I år bor jag på Lenio,det var ett par år sen...
Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 22:21
Ingelas avatar

Ja jag veeet, Skrutt! Jag har också försökt varva med andra öar men återvänder alltid till Skiathos, vet faktiskt inte för vilken gång i ordningen men det var tolv år sen jag var där första gången och har sen åkt nästan varje sommar.
Och det roliga är att jag rekommenderat ön till alla jag känner, dom åker dit och sen så vips så vill även dom tillbaka igen - oavsett åldrar eller intressen. Så nåt är det ju med ön som lockar så många!
Första åren åkte jag som partyglad singel (eh, ja med första åren menar jag -98 till -06 ) och hade "the time of my life" men det känns precis lika rätt att åka dit på lugn familjesemester också.
Ska bli så härligt att introducera lillan till underbara Grekland och fantastiska Skiathos!
(Hon är snart ett och ett halvt och älskar tzatziki och fetaost så hon är en "naturbegåvning" )

Du får berätta när du kommer hem om hur du har haft det!

/Ingela
Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 09:24
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Roligt att era Lilla gillar "smaker" från Grekland!!!Jag har en katt och han ÄLSKAR fetaost och oliver...tzatziki är nog lite för starkt för honom men naturell yougurt går bra.Tror du inte det ligger i generna (hur det ni har kommit till min katt???)Självklart skriver jag och berätter hur min resa varit...och du oxå hoppas jag.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.