![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag gillar oxå Tsougrias bäst. Håller med Jeabys ang sanden & vattnet. Jag trivs oxå bra på Banana. Den är väl eg lite för "komersiell" och välbesökt, men ett bättre alternativ än Koukounaries iaf, sett till besökarantalet :-) Hälsningar C@nny |
|
||||
|
||||
![]()
Det skulle bli färre svar om frågan gällde vilka stränder vi inte tycker om
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
jeasys! Håller med dig att Tsougria är en underbar strand ... MEN! I höstas då vi kom med båt från Skopelos och skulle lägga till vid ön, trodde jag inte mina ögon.
Eftersom jag varit flera gånger på Skiathos och Tsougria - åkt med badbåten, blev jag förvirrad när nu vår stora båt kör rakt in mot den långgrunda stranden. Efteråt kan jag tycka att det är märkligt att jag aldrig hört talas om att det finns två stycker Tsougria. ![]() Så när du skriver om Kostas taverna ... sitta under pinjeträden, undrar jag vilken av stränderna menar du? |
|
||||
|
||||
![]()
Ska förtydliga mig. Den stranden vi alltid åker till är långgrund.
Att sitta under pinjeträden vid Kostas taverna låter lite märkligt. Vi beställer mat vid något som mer liknar en "kiosk" och sätter oss sen vid bordet under ett uppspänt soltak. Bakom, vid/under pinjeträden ligger "ståtoan" så där har jag aldrig sett någon sitta och äta. Det ska bli spännande att höra vilken av stränderna du menar. Lite kuriosa: I årets Apollokatalog - första sidorna - får vi följa en familj på deras Skiathos resa. De bilderna togs samma dag som vi var på Tsougria. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Kostas taverna är den du beskriver, och förra året hade man satt bord och stolar under pinjeträden (vi plockade pinjenötter). Från borden är det tack och lov en bra bit till ståtoaletten ![]() ![]() Badbåten du pratar om stannar alltid vid den större stranden, där det också finns en taverna. Den tavernan har bytt ägare några ggr och man kämpar för att överleva då de flesta ändå väljer "kostas sida". Ortsborna är lojala mot Kostas.Förra året så var Kostas tyvärr inte där då han fått en stroke, men är på bättringsvägen. Hoppas se honom i år om vi åker. /Jeanette |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tar det lång tid att gå ifrån stora stranden till "Kostas sida"? När vi var där för några år sedan så var det så otroligt varmt så vi orkade tyvärr inte utforska den lilla ön. Är den stranden lika fin? |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Det tar kanske 10-15 minuter att gå, man går uppför "berget" och passerar den fantastiskt vackra kyrkan på toppen. Det finns en stig, så det är bara att följa den. /Jeanette |
![]() |
|
|