![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Där rök den resan
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Läste ditt inlägg Inkfish
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Igår gick det att läsa att Lufthansa storsatsar på Skandinavien. Fler och nya linjer med större kärror till både frankfurt och München, dessutom nya linjer till hamburg och Düsseldorf. Prisspressare.
Man ska t o m ha en direktlinje till Milano. Ska själv flyga hem med den när jag ska till Katalonien i påsk. 1400 tor (Arlanda) sent bokat direkt på lufthansas hemsida. Värt att kolla upp tyskarna... När det gäller Aten var jag tidigt ute med Malev. Det är förskräckligt det som hänt er med City... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu blir jag riktigt trött på City airline. Det här verkar ordentligt oseriöst. Det måste vara så att man säljer biljetter mer eller mindre på spekulation och redan från början har som alternativ att lägga ner linjen och med berått mod sätta resenärer på pottkanten. Ett seriöst bolag skulle ha kört linjen åtminstone en säsong för att därefter utvärdera. Det verkar märkligt att det inte skulle finnas marknad för 1 avgång i veckan Gbg-Aten under sommarsäsong, när SAS verkar ha underlag för avgångar varje dag från Stockholm. Nu står vi med inrikesbiljetter Aten-Lesbos som kommer att bli mycket svåra att utnyttja, undrar hur City A tänker kompensera oss för det ? Senast redigerad av laero den 2010-03-10 klockan 13:38. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() I den här artikeln i GP säger City Airline att det är senaste tiden som intresset svalnat, förmodligen beroende på den ekonomiska krisen i Grekland. Det var en rätt fånig förklaring, tycker jag. Tvivlar starkt på att folk avstår från Grekland för att det ekonomisk turbulens där nu. Länk till GP. |
|
||||
|
||||
![]()
Fy så surt för er som är drabbade, jag tackar min lyckliga stjärna, (än så länge)
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Tjoho! Nu har jag nya biljetter
![]() Lufthansa med mellanlandning i Frankfurt, från Landvetter 10.55 och framme i Aten 17.40. Hem 14.05, framme 18.45. Klart smidiga resor trots mellanlandning. Jag hittade biljetterna på momondo.se som slussade min sökning vidare till flygpoolen. Hoppas bara tiderna står sig. I går kväll när jag var runt på både momondo, travelstart och supersavertravel hittade jag bara resor med ankomst till Aten kl 01 om jag ville resa en lördag. Hade därför i bakfickan att resa på fredagen i stället. Men som det ser ut nu så slipper jag det! Skynda er... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
prova med SAS och Cimber Sterling från Köpenhman.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ...och det verkar som att dom inte längre är intresserade av att köpa SAS, ska konkurrera ut dom istället? Iaf så flyger man snyggt med tyskarna! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det vore väl märkligt om nåt skulle hända med Lufthansa också.
När jag bokade fick jag upp alternativet "försäkring mot flygbolagskonkurs" - men det tackade jag nej till. Nån måtta får det vara ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En sak slog mig. Har City Airlines beslut något med den oroliga situationen med strejker bland flygledare o dyl att göra? Who knows?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
JaHa, så drabbades vi Greklandsresenärer på nytt av flygbolagens nycker. Bokade på
City så snabbt jag kunde när budet om turen kom. Fick biljetter till bra pris. Jätteglad. Passade sedan några veckor därpå att boka försöka in septemberresan, men se då var det svårt. Inga billiga platser kvar, utfärd/hemfärd en gång i veckan och någon avgång markerades som slutsåld. Man undrar nu vad man skall tro om deras förklaring om dåligt intresse för linjen. Har alla tidigare bokningar avbokats?????? Fick nya biljetter med Austria via Wien----- hur länge den bokningen nu kommer att gälla. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enligt en artikel i dagens GP lägger de dessutom ner Milano. Totalt är därmed 1200 personer drabbade. Länk |
|
||||
|
||||
![]()
FIXAT!!!!
Inget ont som inte har något gott med sig. Vår bokning hos City Airline innebar en viss anspänning i tidsplanen pga köksrenovering hos oss. Tack vare det inträffade har jag nu hittat o bokat en SAS-flight från Köpenhamn med datum som justerats med några dagar i förhållande till den första bokningen och som stämmer bättre med byggjobbet. DESSUTOM INNEBÄR DET 16 DAGAR I GREKLAND ISTÄLLET FÖR 14!! Prisskillnad när flygbiljett, transfer till svensk flygplats, parkering mm summerats = 200 kr dyrare. Hyfsat utfall! Allt förutsatt att betalningen till City Airlines återbetalas, men allt annat vore totalt oacceptabelt. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min sambo kom just hem från fjällen och jag läste mailet och vi båda sa direkt f** grr j-la skit!! För vi är mitt uppe i att planera rutt och är jätteglada över bokade resan men helt plötsligt kändes det inte som vi kommer få till denna resan... Kollade lite snabbt på flyg och då vi fick båda biljetterna t/r för totalt 4000:- var vi väldigt nöjda. Vill ju inte betala för mycket mer och byta och hålla på i Europa känns inte så intressant...
Kom på att vi alla kanske skulle höra av oss till Sverker på PLUS? För får verkligen ett flygbolag bara stänga ner avgångar? Borde de inte ta hand om de som är bokade och inte boka in nytt?? ![]() /Emma Så här stod det i vårt mail: Käre resenär, Under hösten 2009 öppnade City Airline 7 nya flyglinjer och från 19 April trafikerar vi 22 destinationer från Göteborg, Landvetter. Efterfrågan på flyglinjerna har varit mycket god, dock har vi inte sett samma positiva resultat på orderingång för linjen till Aten. Därför har vi nu tagit ett beslut om att stänga ned denna destination. Detta innebär att vi har avbokat er resa. Vi kan rekommendera er att antingen kontakta Norwegian eller SAS som även dem kör på denna destination. Vi tycker självklart att detta är mycket tråkigt. Vi kommer att återbetala er resa och eventuell avgift ni i förväg betalat för specialbagage. I största möjliga mån kommer vi att återbetala till de kontokort som ni betalat er resa med, i vissa fall blir återbetalning till bankkonto. Vi kommer att kompensera er med ett värdebevis på sek500/person för tur och returresa, respektive sek250/person för enkelresa. Gäller ej spädbarn. |
|
||||
|
||||
![]()
Klart de får lägga ner, de är ju ute i väldigt god tid. Det finns nog inget regelbrott du kan hänvisa till där.
Jag har köpt nya biljetter för 1858 kr, mellanlandning i Frankfurt med bara nån timme emellan. Ett helt okej alternativ. |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=inkfish;199011]Klart de får lägga ner, de är ju ute i väldigt god tid. Det finns nog inget regelbrott du kan hänvisa till där.
mellanlandning i Frankfurt med bara nån timme emellan. Jag hoppas Du inte får det minsta försening bara. Flög den vägen i höstas. Gbg- Franfurt-Athe. Den sista biten med Aegan. Vi var 15min sena och fick springa genom hela Franfurt Airport. Med svetten lackande hann vi ombord som sista passagerare. Kolla, om Du kan, vilka gater du anländer till och åker från. Lycka till. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet att det är tajt. Men enligt biljetten är det lufthansa hela vägen så jag räknar i alla fall med att inte själv betala nån ny biljett ifall en anslutning smyger sig.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har fått exakt samma mail från Ciry Airline som alla ni andra. Men vi beställde resa igår gbg-fr.furt-aten t & r.
Cirka 3.000:- billigare och enligt körplanen LH hela vägen. Kan vara värt att vänta i Fr.furt 3 tim för 3.000:- |
![]() |
|
|