![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
När vi är på Kreta cirkulerar böcker emellan oss i Sv. kolonien.Här i Sverige har vi just kastat en 25 kg böcker ingen vill ha dem inte ens vissa hjälp org .Folk läser inte längre böcker är det svar vi får .Men de gör vi ju eller hur?
|
|
|||
|
|||
![]()
Älskar att "få tag på böcker" genom att byta. När jag reste runt Sydamerika läste jag böcker jag aldrig skulle ha tittat på i vanliga fall, men bytte till mig av andra resande. Kul sätt att läsa annat än man brukar!
Gerald Durell är fantastisk. Hela Jersey är genomsyrat av hans otroliga wildlife preservation-arbete, och han är en av mina husgudar både som författare och som pionjär. |
|
||||
|
||||
![]()
Jan! Så synd att ingen vill ha böckerna! Du får väl snickra en hylla och ställa upp dem utanför nån supermarket eller så...
Dana! Jag visste inte något om Durell, men nu ska jag försöka få tag i fler böcker. Han var tydligen redan från barnåldern djurintresserad, från insekter och uppåt. |
|
||||
|
||||
![]()
Ha! Wikipedia har nu lärt mig en hel del mer om Gerald Durrell(bortsett från stavningen av hans efternamn )!
|
![]() |
|
|