Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-12, 23:07
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Strumpor i sandaler

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Nog tycker jag att den modige kan ha strumpor i sandalerna, gärna med spetskant, men det formligen skriker svensk/tysk/tjeckisk turist om personen.

Men modig? Stømper i sandalene har ingenting med modighet å gjøre, og det å ikke ha strømper i sandalene har ingenting med moteslaveri å gjøre. Strømper i sandalene er bare utrolig dårlig smak, som å ha lange underbukser under speedoen, eller onepiece ute blant folk. (Har forresten onepice-hysteriet spredd seg til Sverige?)
Joda, enig i at folk må få kle seg som de vil, men det betyr ikke at de skal beundres for sin modighet, enten de går med strømper i sokkene, i leopard-stringtruse og poncho på supermarkedet eller nakne til minibanken
Syns nå jeg, da
Svara med citat
Gammal 2010-05-12, 23:14
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Ela re Admirala, jag försökte vara rolig. Det är ju spetsstrumpan som är grejen. Fast Speedo är hett! Såna ser jag mest på välgödda håriga, i vanligt fall välklädda, greker...

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 08:03

Citat:
Ela re Admirala, jag försökte vara rolig. Det är ju spetsstrumpan som är grejen. //Kikh
Skjønte det, Kikh, derfor alle 'ene i begynnelsen av innlegget.

Citat:
Fast Speedo är hett! Såna ser jag mest på välgödda håriga, i vanligt fall välklädda, greker...
//Kikh
Enig! Får i tillegg grusomme flash-backs til svømmelæreren på gymnaset. En halvgammel gubbe (synes jeg den gang, han var sikkert bare ca 40 ) i hvit speedo som ble gjennomsiktig når den var våt
Svara med citat
Gammal 2010-05-12, 23:15
malou malou är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg

Men modig? Stømper i sandalene har ingenting med modighet å gjøre, og det å ikke ha strømper i sandalene har ingenting med moteslaveri å gjøre. Strømper i sandalene er bare utrolig dårlig smak, som å ha lange underbukser under speedoen, eller onepiece ute blant folk. (Har forresten onepice-hysteriet spredd seg til Sverige?)
Joda, enig i at folk må få kle seg som de vil, men det betyr ikke at de skal beundres for sin modighet, enten de går med strømper i sokkene, i leopard-stringtruse og poncho på supermarkedet eller nakne til minibanken
Syns nå jeg, da
Vel, blir det trendy eller moderne - gjetter på at mange her glemmer alle sine gamle fordømmer og kleshysteriet fra forrige/dette tiåret. Moter er jo på sett og vis resirkulering av ideer........
Svara med citat
Gammal 2010-05-12, 23:23
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Men herregud låt folk klä sig som de vill, värre än så är det väl inte!!
Trivs en del med sockor i sandalerna så ok! Då är det värre med 50+ damer med övervikt som tycker det är ok att skumpa omkring topless på stranden! Att ligga och sola topless kan väl gå an men stutta omkring och tro det är snyggt, nää!
/Kerstin

Senast redigerad av Millie den 2010-05-12 klockan 23:29.
Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 14:25
Marielous avatar
Marielou Marielou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Strumpor i sandaler är väl rätt så okey. Men foppatofflor borde vara förbjudna annat än på jobbet. Det är bara en svensk familj som man kan se på flygplatsen i foppatofflor, avsaknaden av stil är hemskt att se.
Varför har svenskar en benägenhet att klä "ner" sig när de skall resa på semester. Varför inte vara snyggt klädd på flygplatsen och under resan? Besök en fransk flygplats eller en italiensk flygplats t.ex., om någon mot all förmodan går runt i foppatofflor eller i lodisstil, så är det absolut en svensk Mina italienska vänner brukar faktiskt skämta om det här med svenskars klädsel och jag instämmer gärna med dem, det är ju så sant!
Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 14:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Marielou Visa inlägg
Mina italienska vänner brukar faktiskt skämta om det här med svenskars klädsel och jag instämmer gärna med dem, det är ju så sant!
Det förstår jag att de gör för vi klär oss ju verkligen helt olika

Och jag skämtar om dem också. Har många gånger noterat att italienare klär sig i full gala bara för att gå till stranden. Det tycker jag är rätt kul.

Så du menar att de klär sig som för en tjusigare middagstillställning även när de bara ska ut och flyga? Det är också roligt.

Själv tycker jag nog att reskläder framför allt ska vara ändamålsenliga. Jag har just köpt ett par ändamålsenliga resbyxor för 900 spänn. Det kostar att ligga på lodis-toppen.
Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 14:59
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Och jag skämtar om dem också. Har många gånger noterat att italienare klär sig i full gala bara för att gå till stranden. Det tycker jag är rätt kul.
Jag håller med!
Hur smakfullt är det att komma till stranden i högklackat och glitterkläder? hahahaaa

Yanna
Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 22:33
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag håller med!
Hur smakfullt är det att komma till stranden i högklackat och glitterkläder? hahahaaa Yanna
Om det bara var italienare, men kolla in en grekisk strand på söndagar

Nog hackat på herrarna, nu vill jag veta vad ni tycker om strumpor i dampumps?

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 22:41
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
80-talet är tillbaka
// Helén- som inte gillar allt i 80-talsmodet, men gjorde då
Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 23:36

Lurer på en ting: Hvorfor er det alltid noen som, i tråder som dette, litt snurt (kanskje) sier noe sånn som at "folk må få kle seg som de vil".

Det er da ikke det det er snakk om! Ingen her forteller folk hva de skal ha på seg, men akkurat som folk kan diskutere og ha sterke meninger om alt fra biler til fjernsynsprogrammer, kan vi vel diskutere klær og sko? Om jeg har et negativt syn på en bil eller et tv-program, betyr ikke det at jeg prøver å forhindre folk i å kjøre eller se på hva de vil! Hvorfor er det annerledes med klær?

Denne tråden er herlig humoristisk og lettlivet, ta det for det den er, en tråd hvor folk uttrykker sin mening om påkledning, ikke en tråd hvor noen prøver å styre kles-/skovalget til andre!

Hilsen Admirala (som iallfall ikke skjønner at noen med vettet i behold gidder å se Paradise Hotel )
Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 13:42
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Lurer på en ting: Hvorfor er det alltid noen som, i tråder som dette, litt snurt (kanskje) sier noe sånn som at "folk må få kle seg som de vil".

Det er da ikke det det er snakk om!
SÅ rätt du har

Jag blir lika förvånad varje gång jag ser det här. Får man inte klä sig/resa/bada/äta/tycka som man vill?

Det är klart att man får! Vem skulle kunna hindra det? På ett diskussionsforum stiftas inga lagar, här möts olika åsikter. Det är ju det som är kul.

För övrigt har jag aldrig förstått varför det anses så fel med vita tubsockar.
Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 14:16

Citat:
Utmerket i joggesko, kanskje ikke fullt så lekkert i lakksko
Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 14:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Inte jag heller, för vem ser egentligen att det ÄR tubsockor? Allt man normalt ser är ju litet vitt som skymtar fram mellan byxben och sko. Utgår man automatiskt ifrån att vitt = tubsockor???

Karin
hajar noll
Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 08:56
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
SÅ rätt du har

Jag blir lika förvånad varje gång jag ser det här. Får man inte klä sig/resa/bada/äta/tycka som man vill?

Det är klart att man får! Vem skulle kunna hindra det? På ett diskussionsforum stiftas inga lagar, här möts olika åsikter. Det är ju det som är kul.

Min "favorit" när det gäller att platta till just en diskussion är "Tur att alla är olika"...
Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 13:55
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Min "favorit" när det gäller att platta till just en diskussion är "Tur att alla är olika"...
Ja. Eller "Varför tjafsa om det där, vi är väl här för att vi älskar GREKLAND"
Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 09:57
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

¨

DET är kult! Vem har inte haft det på 80-talet!! Jättesnyggt (skulle vara vita tubsockor med ränder!!) på den tiden men knappast nu. Som sagts.... vi kommer att få äta upp många av våra åsikter längre fram i tiden. Till sist, klä er som ni vill, om alla vore lika hade vi inte något att titta på och förfasa oss över.
Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 10:03
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Tubsockor i pumps, strumpor i sandaler och diverse modeller på sparkdräkter. Har själv haft en sparkdräkt i det lyxiga materialet manchester. Vinröd och grann var den med endast en lång blixtlås fram! Det ni.... OHHH vad jag var fin då (på 80-talet). Tll detta bar jag givetvis ett par pumps med tubsockar!
Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 11:02
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Nog hackat på herrarna, nu vill jag veta vad ni tycker om strumpor i dampumps? DET är kult! Vem har inte haft det på 80-talet!! Jättesnyggt (skulle vara vita tubsockor med ränder!!) på den tiden men knappast nu. Som sagts.... vi kommer att få äta upp många av våra åsikter längre fram i tiden. Till sist, klä er som ni vill, om alla vore lika hade vi inte något att titta på och förfasa oss över.
Även jag ägde två sparkdräkter, en i blommig bomull och en i ljusblått. Jag gick gladeligen i snäva, ankellånga svarta jeans med vita tubsockar i svarta pumps - och självklart skulle de ha ränder

Snacka om att kasta sten i glashus
//Kikh
Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 11:34
Charlotte Charlotte är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Har ni läst om den nya modetrenden i expressen idag?
Lotta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:55.