Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-05-13, 17:58
Marielous avatar
Marielou Marielou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Strumpor i sandaler

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
En märklig diskussion! Jag har följt inläggen och blir alltmer förvånad.
Vad handlar det hela om? Är det så att vi ska sitta att bedöma medmänniskor efter klädsel eller vad? Samt analogt med detta göra en bedömning om etikettsbrott alternativt smaklöshet?

Om nu någon person vill ha strumpor i sandalerna, ja, men vad är det att förfasa sig över? Jag förstår icke att detta skulle kunna vålla harm hos andra turister eller grekbefolkningen.

Visst kan jag i mitt stilla sinne stundtals förvånas över vissa klädslar ute i övärlden. Ett par i ATP-åldern, där herrn har ljusa gabardinbyxor, bruna flätade skor samt tillhörande klubbblazer. Ekipaget kompletteras med vit struken skjorta och slips. Allt detta en varm kväll med dryga trettio graders hetta. Frun är draperad i en skrikig långkjol av gul färg med stora röda solar som mönster.

Men vadå,, Icke kan det ankomma på mig att döma ut dessa ekipage som smaklösa. Helt uppenbart trivs sällskapet med denna mundering, och då ska de naturligtvis få göra detta utan inblandning av andra turister.
Envar må skruda sig efter eget gottfinnande..

Tänker avslutningsvis på de bevingade orden " Du ser grandet i din grannes öga, men ej bjälken i ditt eget"

Arne
Jag blev verkligen full i skratt när jag läste ditt inlägg. Det är verkligen en märklig diskussion, allt för lättsam kanske? Ibland är det intressant att diskutera det här med klädkoder i olika kulturer, det är inte allvarligt menat och meningen är inte att se ner på någon, jag har i varje fall hållt en skämtsam ton och det tror jag de flesta har gjort. Det är klart att var och en får klä sig som de vill. Men det får kanske människor att tänka efter. Men diskussioner kan hetta till även när det gäller så simpla saker som sandaler med strumpor

Vad jag tror att Arne vill säga är, att nu får det vara nog. Vi bör höja vår diskusson ett snäpp! Men Arne kunde själv inte låta bli att anmärka på mannen ute i övärlden som hade klubblazer i 30-graders hetta. Alltså gjorde du också en notering Arne, gällande klädkod
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.