![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det ligger i den enskilde resenärens subjektiva upplevelse. Och därtill ser jag mig ikke kapabel att döma i målet. Har semestrat på Lefkas 3 somrar och bott i Nidri som inte är en genuin grekisk by, utan mycket inriktad på turism. Men jag har ändå funnit charm och trevligt bemötande av invånarna där. Som charter-resenär är Nidri bra för där finns det du behöver av service, och det är därför en bra utgångspunkt för att utforska ön, tycker jag. Men vill du resa för att uppleva ett genuint grekland får du klart resa på ett annat sätt och någon annan stans. Men Lefkas är en ö som sitter fast i mitt hjärta, och att bo i Nidri är inget jag föraktar ![]() Parga är ett helt annat paradis o av andra anledningar för mig ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag föraktar det inte heller men något lockande alternativ är det inte. Naturligtvis finns det trevliga människor i Nidri och även andra positiva saker men mindre byar som inte hade några särskilda sevärdheter innan omvandlingen till masscharterturistorter blir lätt väldigt trista även i Grekland.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
vad rekommenderar du då Eva ? På Lefkas alltså...................... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefkas stränder är fantastiska och naturen grön men det är kanske inte för grönskan jag själv reser till Grekland i första hand eftersom vi har så grönt här hemma i Sverige. Det är mer den grekiska "själen" om jag nu får uttrycka mig så flummigt och det är för mig något jag kan finna på många platser i Grekland men tyvärr försvinner den känslan lite på allt för exploaterade platser där utvecklingen inte varit varsam. Eva |
![]() |
|
|