![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kreta/Paleochora direkt!
Nja, priserna på tavernorna förmenas vara desamma som förra året. Cigaretter har drabbats av skattehöjning, visst. En ask Marlboro kostar nu 3,80€ mot 3,25 i April och 2,80 förra året. Starka drycker. Tja, det finnes alltfort att handla en helflaska vodka av mindre känt märke för tio€. Retsinapavan i halvliterstappning med kapsyl kostar här 1,3€. Hotellrumspriserna ligga som förra året, icke mer. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Bensinen har blivit dyrare, och det ändras ideligen så det är ingen idé att säga vad den kostar...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Om fler insatta personer här på forumet har något att tillägga om priserna får ni mer än gärna göra det. |
|
||||
|
||||
![]()
Min erfaring hittil i år er fra en deilig ferieuke på Rhodos i apr(mai
![]() Vi ble positivt overrasket over prisnivået, har ikke vært på Rhodos på noen år ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skulle tro att det är lika billigt att äta frukost på en taverna. I alla fall är det mycket roligare.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
är nog ganska dålig. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag snackade bara som dum turist. Sorry.
|
|
|||
|
|||
![]()
Visst är allting mycket dyrare, speciellt när man har barn och de inte får något att äta i skolan. Det blir lagad mat 2 ggr per dag och mellanmål. Har man då en 17 årig grabb som ständigt är hungrig så kostar det på
![]() Som tur är har jag oxå en 15 årig tös som inte är lika stor i maten ![]() Skämt åtsido, att leva och bo i Grekland är väldigt dyrt numera, och man tänker på varje euro man spenderar. Det blir mycket handlat från Lidl. Nu har vi trädgård så tomater, paprikor, zuccini mm mm odlar vi själva, det blir lite hjälp. Tror inte som turist att man känner av det så mycket, man handlar inte sådana mängder som ett grekiskt hushåll gör. |
|
|||
|
|||
![]()
Jämfört med för tio år sen eller ett år sen?
|
|
|||
|
|||
![]()
Ökningar började vid bytet av Drachmer till Euro, men senaste året ser jag stora förändringar när man handlar i supermarket.
|
![]() |
|
|