![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Menar du att "pluppisarna" levde och gömde sig?
Det jag kom att tänka på var maneter. Härom året var det jättemycket maneter . Det som ser ut som geleklumpar lär vara såna som dött och tappat trådarna och sen flyter i land. Har vi nån manetexpert i gänget? Det här har diskuterats på diverse middagar hos mig och jag vet alldeles för lite om detta. |
|
||||
|
||||
![]()
Absolut levande! Maneter var det 100% inte. Närå, de va ganska söta på något sätt. Min yngsta (18 nu 13 då) är livrädd för allt som rör sig i vatten
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alltså på den strand som vi kallar Baby Beach och Theologos kallar Theologos Beach finns massvis med konstiga varelser som ser ut som en liten plastbubbla. Vi pratade med någon om detta i dag och han trodde det var "Jellyfish", alltså maneter som hade dött. Jag tror inte på detta då jag tror att varelserna lever. Vi har varit på samma ställe två dagar i rad och jag är säker på att några hade vuxit rejält sedan i går. Dessutom verkar de sitta fast i sanden. Jag har ingen aning om vad detta är men jag ska försöka få kameran med dit i morgon.
Mvvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Fasiken Janérik, vi kanske är en artsensation på spåren här. Om du får en bra bild så är mmsnrtipset till bladet; 71000
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter på beskrivningen som Jelly Fish men de ska inte finnas där. Har sett en hel del i Thailand och de är farliga. Genomskinliga och röda har jag sett och jag tror att de med färg är giftigare men de ska inte finnas i Medelhavet.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
De Jellyfish vi sett här är ofärgade, om de nu är Jellyfish.
Hur som helst tänkte jag mej ner att betala rummet för en stund sedan. Av någon anledning blev det lite diskussioner innan jag gick ner och nu har vi bestämt oss för att åka till Serifos i stället, vi blir därför kvar här tills lördag och tar sedan en natt i Parikia innan vi på söndag fm åker till Serifos. Mvh Janérik |
![]() |
|
|