Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-19, 16:18
kenta kenta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 26
Standard amarylis

har funderingar på att boka boende på amarylis. Är det någon som vet hur långt det är till stranden från hotellet? Har också kollat upp atlantis, är det någon som vet något om det hotellet?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-20, 01:01
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: amarylis

Amaryllis ,som är ett fint hotell,(jag har kollat)ligger tämligen centralt, alldeles ovanför stans mittkorsning, taxi och den centrala parkeringen. Följdaktligen är det några hundra meter ner till hamnen, marinan, men alls inte långt till stranden,kanske mellan tummen och pekfingret 800 meter eller så via Italienska Huset & Arkeologiska museet.....
Hyr ett par hojar, det funkar fint. Jag cyklar jämt när jag är där.Scooter använder jag när det skalls utanför stan.Glöm inte att ta me bak-å framlampor.
Ha det fint på Karpathos!
Mikke
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-20, 08:55
Chrillan Chrillan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: amarylis

Kan varmt rekommendera boende på Amarylis. Jag och mina döttrar bodde där för två år sen och trivdes jättebra!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-21, 22:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: amarylis

Om du gärna vill ha nära till stranden ligger Atlantis bättre till. Men det är inga avstånd att tala om i Pigadia, det är gångavstånd även från Amaryllis.

Båda ställena har fått bra vitsord av folk som bott där. Amaryllis har nog lite mer familjär stämning medan Atlantis möjligen har lite högre standard eftersom det är/har varit charterhotell.

Båda har, om jag inte tänker fel nu, havsutsikt om man kommer tillräckligt högt upp.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT