Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-01, 16:04
davidlussi davidlussi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 6
Standard Hotell för bröllopsresa

Hej!
Jag har fått i uppdrag (med glädje) att ordna min och min blivande frus bröllopsresa. Har fastnad för den vackra ön Skiatos. Gjort min hemläxa och kommit fram till att vi kommer vilja bo nära Skiatos stad, helst med gångavstånd.

Budgeten är på 15k för en vecka. Då skall flyg och hotell få plats i det.
Så det är ju inte direkt lyxbudget men vi vill ändå ha något lite finare. Rummet ska inte vara helt bedrövligt alltså, hehe. Gärna med vacker utsikt.

Har läst lite om hotell Lenio som verkade jättefint men det var redan tok-bokat efter den 2e Augusti (vi vill åka så nära som möjligt där).

Tittat på Apollos sidor men inte riktigt fastnat för något av hotellen. Har ni några andra tips? Allt är väldigt välkommet! Det börjar ju brinna lite i knutarna.

Tack tack!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-01, 19:13
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Synd att lenio var fullbokat...där är en fantastisk utsikt som du förstår!!!
Har du tittat på Palmyra i katalogen???Jag har inte bott där själv,men det ligger ju oxå nära "stan" och har havsutsikt från alla rum...och det ska ni absolut ha...sitta på balkongen och dricka ouzo och "bara vara"..underbart.Ekaterina och Mario ligger ju oxå nära stan men saknar ju tyvärr havsutsikt...
Det finns ju fler bra Hotel om man reser från Sthlm...från Göteborg går ju bara Apollo...och därifrån reserr jag!!!
Hoppas du hittar nå´t bra Hotel och att du valde Skiathos som resmål e JÄTTEBRA.Jag reser dit 31 Maj och ska bo på Lenio (för femte gången).
LYCKA TILL..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-03-01, 19:17
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Har du kollat på Airtours hotell? De verkar ha flera bra dom med.
Har kollat lite själv eftersom bästa vänninan och jag ska försöka komma iväg själva till hösten!

Katitzi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-03-02, 13:58
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Ni kan ju också köpa varsin flygstol ner till Skiathos och boka boende själva. Då har ni ju MYCKET mer att välja på! Det hade jag gjort, googla på och ni hittar säkert något som passar!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-03-02, 15:34
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Hej!
Ving har en del fina hotell vid Megali Ammos. Bla Anemoni beach. Alkyon tycker jag annars är ett bra läge på, ligger vid nya hamnen. Se bara till att få rum högt upp, otroligt skabbiga rum i källaren, vi fick byta sist. Du kan även boka det hotellet om själv om du tar flygstol. Thymis home är fräscht, ligger bra till i stan, finns hos Apollo. Det finns ju annars otroligt fina hotell, Skiathos Princess, La Piscine etc men dom är på tok för dyra tycker jag.
/Jeanette
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-03-02, 15:36
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Glömde en sak . Studios Mahi har ju en fantastisk utsikt! Länk finns här på kalimera sidan.
/Jeanette
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-03-10, 10:24
davidlussi davidlussi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Hej!
Tackar för era svar!
Har hittat ett hotell som verkar fint:

http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Grekland/Skiathos/Achladies/Accomodations/Pages/Esperides.aspx

Ligger dock inte i stan men det verkade gå taxibåtar.

Tyvärr verkar inte hotellet vara ledigt den 2e som vi vill åka. Får se om fästmön accepterar att vänta en vecka, hehe.

Annars får det bli flygstol. Hade däremot problem att hitta flyg (sökte på prisjakt.nu och flygresor.nu).

Tackar för era tips, vi får sätta oss i helgen och boka
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-03-10, 11:09
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Citat:
Ursprungligen postat av davidlussi Visa inlägg

Annars får det bli flygstol. Hade däremot problem att hitta flyg (sökte på prisjakt.nu och flygresor.nu).

Tackar för era tips, vi får sätta oss i helgen och boka
Gå in på Apollo ticket - där finns!

/Katta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-03-10, 17:19
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Det blir säkert en jätte fin resa för er...Och GRATTIS till bröllopet i förskott...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-03-30, 08:07
Svennis Svennis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 8
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

vill verkligen rekomendera Lazaros house med Ving. vi har bott där de senaste tre åren. visserligen lite backigt men väldigt prisvärt.
kolla in: www.skiathoshire.gr för att hyra moppe eller nåt..!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-04-22, 07:26
davidlussi davidlussi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Det blev Galini hotell via Apollo.
Märkte att vi var ute väldigt sent så många av de hotell som rekommenderades var redan fullbokade.

Nå, hoppas det blir bra .

Nu är vi mitt inne i bröllopsyran (fixande fixande fixande, hehe). så jag tänkte passa på att fråga om ni har något bra tips på en bra restaurang i skiathos stad. Skulle gärna vilja ha lite förberett innan så har vi iaf en kväll säkrad, hehe.

Då min fästmö inte varit i grekland innan vill jag gärna visa upp dess bästa sida, så en riktigt härlig grekisk restaurang är målet. Alla tips är varmt välkomna!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-04-22, 21:17
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Citat:
Ursprungligen postat av jeabys Visa inlägg
Thymis home är fräscht, ligger bra till i stan, finns hos Apollo. Det finns ju annars otroligt fina hotell, Skiathos Princess, La Piscine etc men dom är på tok för dyra tycker jag.
/Jeanette

OBS! KRAFTIG VARNING för Thymis home.

Visst ger stället ett fräscht och mysigt första intryck.

Vi bodde på Thymis och väl hemma efter resan klagade jag ganska stillsamt till Ving och sade att jag är absolut inte ute efter att klämma er på pengar. Men när jag betalar 20 tusen för en vecka för två så har jag krav på mitt boende, och det ska bli intressant se hur ni bemöter min kritik.

Jag fick redan en del farhågor innan resan då nätets största hotel/resesajt som har finessen att vem som helst kan skriva en kommentar eller betygssätta vilket hotel som helst. varnade för "häxan" som äger hotellet.

Enligt Vings hemsida så fanns det en "free internet area"
Visst fanns det möjlighet till internet. Det kostade "bara" 10€ i timmen

Den omtalade ägarinnan var enligt hörsägen en extremt snål och mycket förmögen bitter gammal änka.

Vi var helt utan el flera timmar i sträck under några dagar. Förmodligen var hon för snål att ringa en riktig elektriker. Det gick nästan inte att spola i toaletten och det var ovanligt med varmvatten. Vårt rum var dessutom väldigt trångt och mörkt.

När vi skulle ta taxi till flygplatsen (som kostar 6€) Insisterade hon på att hon skulle ringa en taxi åt oss. För detta ville hon ha 12€ av oss och förbjöd oss strängt att tala med taxichauffören om priset. Jag påtalade att vi kan boka en egen taxi för 6€ och då blev hon ursinnig och krävde oss på 12€ med motiveringen att hon fick betala detta pris om hon avbokade taxin. Jag traskade omgående till Vings kontor och påtalade detta.
Platschefen, en ung spoling bara, en mycket trevlig och välpolerad påläggskalv gjorde oss följe till hotellet för att bevittna när vi erlade betalningen för taxiresan. Som jag tidigare nämnde så klagade jag när jag kom hem och fyra veckor senare kom en check på 1000:- från Ving och ett brev där de bad om ursäkt för det inträffade och en förklaring med att Vings ledning ställt ägarinnan mot väggen och hon då enligt brevet hade varit väldigt ångerfull

Jag hade mycket hellre bott på Bourzi, än Thymis.

Lycka till förresten
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-06-22, 12:52
davidlussi davidlussi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Hej!
Wow vilket spännande inlägg Ricky!
Glad att det inte blev ert hotell, låter verkligen hemskt! Annars tycker jag att Greker brukar vara rätt givmilda och jag brukar inte känna av att dom försöker lura mig på pengar (mer än vanliga turistfällor givetvis, hehe).

Nu börjar det dra ihop sig och det ska bli så himla härligt att åka iväg! Den svenska sommaren lyser ju med sin frånvaro.

Vill tacka så otroligt mycket för alla hjälp ni har gett mig, det är så skönt att få "proffshjälp"!

Nu har jag lite fler frågor/funderingar. Har du/ni tid och ork blir jag jätteglad för all hjälp jag kan få .

1. Letar efter ett bra ställe att hyra moppar (EU) - Tips?
2. Vill gärna bjuda min underbara fru på en extra romantisk kväll, som lite överraskning, finns det någon restaurang/ställe som ni har varit i kontakt med som är extra service minded? Är ute efter något ställe som har solnedgång, avskildhet (men i koppling till restaurang) och givetvis god mat .
3. Någon som har knapprat in roliga saker på google.maps för ön Skiatos? Vore kul att se vad ni har hittat på som har varit bra/dåligt.

En månad kvar till bröllop och sedan semester, längtar!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-06-22, 20:28
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Efter ca 10 år på Skiathos tycker vi fortfarand att vi äter godast på Taverna Alexandros inne i gränderna i gamla delan av stan', levande musik och hög !grek-faktor", dock ingen utsikt över havet. Vill man ha det tror jag mest på Winmill, högt upp, populärt och fantastisk vy. Finns många trevliga små ställen i sta'n, Elliniko är riktigt bra, Lyhnari är gott och välbesökt. Ni hittar säkert ett ställe för var kväll!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-06-24, 20:33
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Hotell för bröllopsresa

Hej!
Asprolithos som ligger i början av Skiathos stad är väl värt ett försök. Det finns vita dukar på bordetoch servitörer i den klassiska munderingen. God mat! Windmil, som jag ser att ngn annan redan föreslagit, sägs vara bra!!! Lycka till med bröllopet och smekmånaden
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT