Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-30, 07:53
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Galini Suites - ingen pool?

Hej Ciss!
Ett förtydligande? Ska du bo på hotell Galini eller Galini suites? Åker du med Apollo eller Airtours? Jag har bott på hotell Galini och åkte med Apollo och det tyckte jag var rent, bra service och trivdes bra. Men om det är galini suites du har bokat så vet jag inte...
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 15:38
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Om du bor på hotell Galini har du ingen backe till hotellet. Har aldrig bott där själv men gått förbi. Som Klick säger är det två skilda hotell; Galini och Galini Suites. Galini Suites har endast lägenheter medan Galini har hotellrum.

Bor du på Galini Suites, är det en brant backe till hotellet som du vet. Svårt att säga hur brant den var, men mjölksyra & lite flåsig blir man allt. Dock är den inte särskilt lång. Det är ingenting som borde dra ner semestern, så länge man inte har något handikapp & sitter i rullstol eller liknande. Men mardrömsbacken var ingen mardröm för mej. Verkligen inte..
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 15:50
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Du kan även kolla mitt fotoalbum i min profil. Där finns en bild med där man ser backen..
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 16:41
cisss avatar
ciss ciss är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Hej Ciss!
Ett förtydligande? Ska du bo på hotell Galini eller Galini suites? Åker du med Apollo eller Airtours? Jag har bott på hotell Galini och åkte med Apollo och det tyckte jag var rent, bra service och trivdes bra. Men om det är galini suites du har bokat så vet jag inte...
Det är hotell Galini med Apollo. Det låter i alla fall som ett helt ok hotell. Tack!

Missmatilda: Jag fick för mig att de låg såpass nära varandra att man hade backen gemensamt. Inte för att detta hade varit något problem, men det är ju alltid bra att veta!
Svara med citat
Gammal 2010-07-24, 19:37
construedo construedo är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Just hemkommen från en vecka på Galini Suites. För oss (två vuxna med två varn 11 och 16 år) visade det sig vara ett perfekt val. Ligger lugnt och avskilt bland olivträden. Lägenheten var ok (men kom ihåg att betala extra för AC genom receptionen på Galini Hotel). Lite knapert med köksutrustning i vår lägenhet. Bra pool.
"Mördarbacken" upp till hotellet var inte så farlig. Våra barn (11 och 16 där ingen är något konditionsfenomen) klagade inte trots två dagliga promenader uppför backen. Vi såg det mest som ett plus att ha promenaden från staden och badbussen som motion under veckan. Men det är klart om man är överviktig, har dålig kondis eller vill ha nära till stadens nöjesliv är nog Galini Suites ett sämre val.

Kan tipsa om en ännu bättre väg ner till stan för att undvika trafiken på¨vägen. När ni kommer ner till stora vägen från Galini Suites (och Galini Hotel) har ni en Super Market mitt emot. Till vnster om den en vit mur. Just där muren tar slut går ni ner till höger, därefter vänster och sedan in i gränderna, eller längs stranden in till stan.

Vi tyckte inte det var värt att knata iväg till de lite större supermarkets som finns ( tex Dia). Däremot handlade vi på den super markets spm låg nära hållplats 4 i stället för de tvåp små som låg nära infarten till vägen mot Galini Suites.
Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 08:49
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej!

Hur är det med hårtork på Galini Suites, det står i hotellbeskrivningen att det finns, stämmer det och är det isåfall nåt "drag" i den?
Och extrasängarna i enrumslägenheterna - hur var dom, funkar det månntro att ställa ihop tre sängar så att två-åringen kan sova mellan oss?
(Har ingen lust att släpa med vare sig hårtork eller resesäng. )

/Ingela, som anländer den 7/8
Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 16:37
construedo construedo är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Hårtork fanns i vår lägenhet men vi testade den aldrig.
Svara med citat
Gammal 2010-07-26, 21:54
anna73 anna73 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Hej hej!

Nu närmar sig Skiathos , bara drygt en månad kvar nu

Undrar om det finns frysfack på Galini Suites så man kan ta med sig kylklampar till picnicväskan?

Anna
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.