![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En sån där borde jag ju ha! Tack Admirala för länken. Jag måste bara ha blommor, annars är det så kalt och sterilt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Till årets resa har det redan införskaffats vinglas i plast, korkskruvsöppnare och tunna sittdynor till stolarna på terassen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för härlig läsning!
Ja, nu blir det ett par prylar till att ta med på augustiresan. En Frappévisp och ClasOhlssons lilla fläkt. Ska också kika om dörrhängaren finns. De obligatoriska Paradischokladaskarna till "ungarna" blir också med! ![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OJ! Blomvaser ryms ju inte i mitt handbagage som är allt vi har med oss, men blommor har vi alltid ändå! Finns inget att sätta blommor i på rummet så frågar vi bara värdinnan och VIPS så har vi blomvas...
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Lissi! Det har aldrig slagit mig att man kan göra så... och jag som har blommor på balkongen och i rummet, oftast bara en hibiskusblomma eller en vacker gren.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tar du med frappevisp TILL Grekland så tror jag du vinner trådämnet. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Alltså då det gäller grejer som jag tycker borde finnas i rummet där jag bor men som inte finns så frågar jag efter det av den som äger hotellet, oftast fixar de det.
Förra året då vi var på Sifnos behövde vi ett rivjärn men det fanns inte i rummet. Jag frågade om jag fick låna ett men inte ens i sitt eget kök hade hon rivjärn. I år då vi bodde på samma ställe fanns det rivjärn i de två rum som vi bodde i. För övrigt så hittade vi också den smörkniv som vi slarvade bort under förra årets resa så den har vi numera här hemma igen. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det är ju verkligen udda saker många tar med sig
![]() ![]() //Maggan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åker aldrig utan mitt strykjärn, ingen resevariant, då får man inte bort skrynklorna
![]() Värst var nog under 80-talet, då vi brukade åka tåg till Grekland för att ta båten från Pireus till Rhodos. Jobbade ibland på den svenska restauranten "Västkusten", som några kanske känner till från den tiden. I varje fall så hade vi alltid med oss svenskt kaffe till restauranten. 15 kg/person (vi var tre) och dessutom genom Östeuropa eftersom tågbiljetten genom öst var mycket billigare. Men det är en annan svettig historia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
STRYKJÄRN???
![]() ![]() Oj så glad jag är att jag inte ska ta med allt som är nödvändigt för många ![]() 2 par shorts, ett par eller två tunna snygga halvlånga byxor till kvällen plus de jag åker i, sandaler, några toppar, 2 kalimeralinnen, en snygg tröja till kvällen....miniförpackningar som går igenom säkerhetskontrollen, kam, borste , ev minihårtork om plats finns...ett litet badlakan samt baddräkt. Korsordstidning, samt så många pocketböcker som ryms efter detta viktmässigt upp till 8 kg. Där är min packning i mitt handbagage ![]() ![]() Jympadojor för vandring har jag på mig , liksom en lite varmare tröja eller vindtät jacka... Superhärligt att resa med lätt bagage och bara sticka direkt ut från flygplatsen till bussen till Rafina. Ingen risk att bagage försvinner på vägen heller. Saknar vi något finns det att köpa! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kom på något udda som jag bar med mig en gång: två stockar snus till Janne
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
har inte orkat läsa allas inlägg, men för egen del har vi alltid med kalles kaviar stora tuben. den räcker nämligen exakt en vecka och i år hade vi således 3 tuber med oss. äggskärare är ett måste och gärna en bra brödkniv.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej
En så har jag saknat, var har du köpt den? //Berra |
|
||||
|
||||
![]()
Designtorget har dem (eller hade dem, i vart fall). Egentligen är det ett fotbad.
|
|
||||
|
||||
![]()
Dummaste saken att ha med sig på vår båtluff var ett multiverktyg (med tång, skruvmejsel, kniv, kapsylöppnare mm) från RUSTA. Tämligen värdelös och svår att hantera. Vi köpte en bra ganska stor hopfällbar kniv (tillräckligt stor för meloner) på järnhandeln i Katapola, Amorgos.
Samt gaffatejp för att fixa sonens sandaler med kardborrband som hela tiden gick upp! Aina |
![]() |
|
|