Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-16, 15:58
jokkey1 jokkey1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Grekland för första gången!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Inte heller jag skulle välja Chaniakusten om jag vore er. Vad finns det för andra alternativ de datumen?

Rethymno eller Samos
Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 16:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av jokkey1 Visa inlägg
Rethymno eller Samos
Då skulle jag ha valt Samos utan att tveka. Inte för att jag ogillar Kreta, men jag tror att Samos passar er bättre eftersom ni inte har varit i Grekland tidigare. Samos är i jämförelse med Kreta en liten ö, och ni hinner se stora delar av ön under vecka om ni vill. Vill ni inte det kan ni slappa på stranden, och äta goda middagar, och ta en drink, på kvällen. Jag tycker personligen att Samos är en av de mest kompletta öarna i Grekland, där finns något för alla, oavsett vad man vill få ut av sin semester.
Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 17:40
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Och jag skulle välja just precis Chaniakusten...igen Finns hur mycket bra matställen som helst och nära in till Chania om man vill ha mer stad. Många små byar i närheten att göra utflykter till. Bra bussförbindelser.

Jag skulle välja Menia av de hotellen du nämner. Det är inte bästa stranden precis utanför hotellet men det är bara att gå en liten bit så blir det bättre. Hotellet ligger precis på gränsen mellan Agia Marina/Platanias.
I fickpengar brukar vi räkna 1000 kr per dag för 2 pers, men gör sällan av med mer än 700 kr. Då äter vi alla mål utom frukost ute, hyr solstolar, dricker några öl och åker några bussturer. Vi shoppar däremot inga mängder.

Malin

Senast redigerad av nilam den 2010-07-16 klockan 17:45.
Svara med citat
Gammal 2010-07-17, 16:00
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Håller med Janne. Ta Samos!!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2010-07-17, 17:38
annette fra norge annette fra norge är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Samos!
Svara med citat
Gammal 2010-07-17, 19:29
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Är liten kluven här Ska själv åka till Kreta snart igen och tar då med styvsonen med flickvän eftersom de aldrig åkt utomlands tillsammans o tycker att Kreta är en jättebra ö som "första ö" som passar dem som är mitt i ungdomens blomster Det är fart o fläkt, men ok turistiskt, men beror helt klart vart på Kreta man åker såklart. Finns oxå mkt att se på Kreta om man hyr bil o kör runt.

Samos är en otroligt vacker pärla och lagom storlek för att utforska om man är där första gången...nu var det någon här på forumet som skrev att Samos blivit väldigt turistiskt, men tror oxå det beror på var man bor på ön.

För min del 1-1

Lycka till och hoppas ni får en riktigt skön semester vart ni än hamnar

//Maggan
Svara med citat
Gammal 2010-07-17, 22:27
habs habs är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Och jag skulle välja just precis Chaniakusten...igen Finns hur mycket bra matställen som helst och nära in till Chania om man vill ha mer stad. Många små byar i närheten att göra utflykter till. Bra bussförbindelser.

Jag skulle välja Menia av de hotellen du nämner. Det är inte bästa stranden precis utanför hotellet men det är bara att gå en liten bit så blir det bättre. Hotellet ligger precis på gränsen mellan Agia Marina/Platanias.
Malin
kan bara hålla med hoppas själv få ihop pengar till en tur ditt under slutet på aug,

sen finns det ju två härliga pooler på hotellet, och orkar man inte gå och leta restaurang en kväll är maten god på hotellet. restaurangen ligger nere vid stranden så det blir en trevlig solnedgång.

bara ett tips inför resan ni åker till grekland dvs allt går till lite hur som helst men allting fixar sig alltid =)

dricker ni öl så rekommenderar jag att ni testar mythos.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:26.