![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Min altan är full av blommor och kryddor, de bäddar in oss i grönskan och blicken dras till blommorna när man sitter och lyssnar på kvällsljuden... pulsen går ner, stressen försvinner.
Jag tror att många sitter och tittar på TV, det är så tillgängligt och lätt att knäppa på burken. Vi slutar helt automatiskt att titta på TV när värmen kommer, vi löser korsord, lyssnar på radio, läser böcker eller samtalar - drömmer om Grekland - på altanen. Tänder myggljus och hämtar en filt om det blir kyligt. Hos grannen lyser TVn som sällskap. I olika rum, en för varje person. Så synd, tiden går fort - snart är mörkret här igen och då kan TV vara bra sällskap på kvällarna, kan jag tycka. |
|
||||
|
||||
![]()
Så många kloka ord ; ) JAG SKA SÄGA, ATT HEMMA PÅ VÅR GATA ...
![]() Själv sitter jag på altanen, under vinrankor, som i september/oktober bjuder på söta, blå druvor. Här sitter jag ofta, ibland med dator, kanske ett glas Retsina - eller två. Då och då böjer jag mig ner, stryker med handen över ananassalvian, timjan, rosmarin, oregano - där det just nu är en humleorgie. Mitt i härligheten står enuppstammad röda vinbär - bara har till lyst. Solstrålarna får de röda bären att glänsa ... som pärlor på tråd. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Ha en skön vistelse i Grekland. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack alla livsnjutare där ute, jag önskar er alla en fortsatt underbar sommar med balkong/taverna/altan/farstukvist-sittningar till långt in på höstkanten!
![]() Och jag instämmer med dig Lissi, om alla små filosofer, dom goa barnen, jag häpnar flera gånger om dagen över livsglädjen och funderingarna som genomsyrar min lilla tjej - hur hon springer fram till en "lopp-äten" halv-vissen buske och utropar "vilka fina blad mamma, det luktar gott!" ![]() /Ingela |
![]() |
|
|