Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-03, 12:44
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Blåsigt i Grekland???

Vi har haft samma problem på Kreta, badförbud i en vecka - surt - tills vi hittade Agii Apostoloi och Chryssi Akti. Ligger endast 3 km från Chania och vi har aldrig varit med om badförbud där. Detta pga att det är skyddade vikar, strömmarna blir inte så starka då.
Svara med citat
Gammal 2010-08-03, 13:24
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Finns det fler platser än just nordvästra Kreta som ofta har rödflagg?
Svara med citat
Gammal 2010-08-03, 13:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Finns många ställen i Grekland där det inte är samma problem med undervattensströmmar som det är på Norra Kreta. Eftersom ni vill ha en kort transfer begränsas utbudet betydligt. Till Aten kan ni flyga och sen vidare med inrikesflyg till Naxos, Paros eller exempelvis Syros. De två första har jag besökt flera gånger och där finns underbara stränder och turistutbud av alla slag.

Andra öar jag tror kanske passar er är Samos, Karpathos och Lesbos. Till dessa öar går det charterflyg. Jag gillar alla tre av varierad grad.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-08-03, 14:54
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ja, som alltid vill jag slå ett slag för Karpathos. Även om den är känd som en "blåsig" ö, så blåser det ju aldrig från alla håll samtidigt. Det finns ett flertal stränder i alla väderstreck, så det går alltid att hitta lä någonstans. Och direktflyg är det dessutom...

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2010-08-03, 18:55
Kermit Kermit är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Vi har haft samma problem på Kreta, badförbud i en vecka - surt - tills vi hittade Agii Apostoloi och Chryssi Akti. Ligger endast 3 km från Chania och vi har aldrig varit med om badförbud där. Detta pga att det är skyddade vikar, strömmarna blir inte så starka då.
Jo jag vet, det var just dit vi åkte när vi hade badförbud i Agia marina men hur är det för övrigt där? såg ut som om det mest bara var hotell, på hotell inget direkt restaurangutbud och defenitivt inget choppingstråk eller har jag fel?? vi var där ju bara en dag och då på stranden så vi kan mycket väl ha misstagit oss. Vet att Chania inte ligger långt därifrån´, men dock inte på promenadavstånd.
Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 11:25
Vendela Vendela är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Skiatos tycker jag verkar vara den ö som ni söker. Många stränder att välja mellan, bara att ta buss till dit ni önskar om ni inte bor vid en strand, massor av mysig shopping i Skatos stad.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22.