![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har haft samma problem på Kreta, badförbud i en vecka - surt - tills vi hittade Agii Apostoloi och Chryssi Akti. Ligger endast 3 km från Chania och vi har aldrig varit med om badförbud där. Detta pga att det är skyddade vikar, strömmarna blir inte så starka då.
|
|
||||
|
||||
![]()
Finns det fler platser än just nordvästra Kreta som ofta har rödflagg?
|
|
||||
|
||||
![]()
Finns många ställen i Grekland där det inte är samma problem med undervattensströmmar som det är på Norra Kreta. Eftersom ni vill ha en kort transfer begränsas utbudet betydligt. Till Aten kan ni flyga och sen vidare med inrikesflyg till Naxos, Paros eller exempelvis Syros. De två första har jag besökt flera gånger och där finns underbara stränder och turistutbud av alla slag.
Andra öar jag tror kanske passar er är Samos, Karpathos och Lesbos. Till dessa öar går det charterflyg. Jag gillar alla tre av varierad grad. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, som alltid vill jag slå ett slag för Karpathos. Även om den är känd som en "blåsig" ö, så blåser det ju aldrig från alla håll samtidigt.
![]() ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Skiatos tycker jag verkar vara den ö som ni söker. Många stränder att välja mellan, bara att ta buss till dit ni önskar om ni inte bor vid en strand, massor av mysig shopping i Skatos stad.
![]() |
![]() |
|
|